fallback

Собственик на водороден Hyundai получи сметка за ремонт от 104 000 евро

Поправката на SUV с горивни клетки излиза два пъти повече от цената му като нов

Задвижван водород Hyundai ix35 в продължение на 7 години служи вярно на собственика си, но когато идва време за първия по-сериозен ремонт на автомобила, сметката е шокираща. С това се сблъска собственик на SUV-модела от Германия, на когото му се налага да остави своя ix35 (известен още като Tucson) FCEV в сервиз.

Бизнесменът Тим Вестберг от град Бад Хомбург платил 50 2000 евро за нов Hyundai ix35 FCEV през 2016 г.,с който заменил своя plug-in хибрид Toyota Prius. Както съобщава Autobild, компактният SUV с водородни горивни клетки служил 7 години вярно на собственика си, който за този период му навъртял 84 000 км.

Въпреки някои ограничения на пробега заради липсата на мрежа за зареждане (поне в началото), Вестберг бил много доволен от колата заради нейното бързо ускорение и безшумно движение. В един момент обаче, без видима причина, автомобилът отказал да работи, показвайки на екрана на приборния панел „грешка“ при всеки опит да го стартира.

Вестберг закарва колата в сервиз на Hyindai, където получава абсурдната сметка от 103 764,17 евро. Тя се дължи основно на горивната клетка, чиято смяна струва 84 875 евро, а причината за това е, че Hyundai ix35 FCEV е е превозно средство с ограничено производство, включващо скъпа технология с много ограничена наличност на резервни части.

Като може да се очаква, никой не би платил подобна сума за ремонт на превозно средство, тъй като за нея ще си купи чисто това електромобил. Съответно, това слага край на живота на корейския SUV с водородни клетки. Собственикът обаче не се примирява с факта и иска Hyundai да си вземе колата обратно. От компанията-производител признават, че ремонтът няма икономически смисъл и се опитва да намери алтернативни решения за клиента.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    А какво правим като изтече гаранцията? Ще кацне на Горубляне и някой еко активист като чуе сметката ще трябва да си продава гарсониерата в Люлин.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Това са пълни глупости. Не е платил сметката, а са му казали колко ще струва ремонта. Има разлика нали!? В немските сервизи е такава процедурата да закараш колата да проверят какво трябва да и се прави. Прюфунг на немски. Когато се направи проверката се прави списък на това, което трябва да се смени плюс цената на труда и отдолу е крайната сума. Прайзфоршлаг на немски. Чак тогава при съгласие на собственика сервиза започва да прави ремонта и в никакъв друг случай. Така, че си оправете новината.
fallback
Последни