fallback

Собственик на водороден Hyundai получи сметка за ремонт от 104 000 евро

Поправката на SUV с горивни клетки излиза два пъти повече от цената му като нов

Задвижван водород Hyundai ix35 в продължение на 7 години служи вярно на собственика си, но когато идва време за първия по-сериозен ремонт на автомобила, сметката е шокираща. С това се сблъска собственик на SUV-модела от Германия, на когото му се налага да остави своя ix35 (известен още като Tucson) FCEV в сервиз.

Бизнесменът Тим Вестберг от град Бад Хомбург платил 50 2000 евро за нов Hyundai ix35 FCEV през 2016 г.,с който заменил своя plug-in хибрид Toyota Prius. Както съобщава Autobild, компактният SUV с водородни горивни клетки служил 7 години вярно на собственика си, който за този период му навъртял 84 000 км.

Въпреки някои ограничения на пробега заради липсата на мрежа за зареждане (поне в началото), Вестберг бил много доволен от колата заради нейното бързо ускорение и безшумно движение. В един момент обаче, без видима причина, автомобилът отказал да работи, показвайки на екрана на приборния панел „грешка“ при всеки опит да го стартира.

Вестберг закарва колата в сервиз на Hyindai, където получава абсурдната сметка от 103 764,17 евро. Тя се дължи основно на горивната клетка, чиято смяна струва 84 875 евро, а причината за това е, че Hyundai ix35 FCEV е е превозно средство с ограничено производство, включващо скъпа технология с много ограничена наличност на резервни части.

Като може да се очаква, никой не би платил подобна сума за ремонт на превозно средство, тъй като за нея ще си купи чисто това електромобил. Съответно, това слага край на живота на корейския SUV с водородни клетки. Собственикът обаче не се примирява с факта и иска Hyundai да си вземе колата обратно. От компанията-производител признават, че ремонтът няма икономически смисъл и се опитва да намери алтернативни решения за клиента.

fallback
  • #22
    Боби ( преди 1 година )
    "*** Вестберг от град Бад Хомбург платил 50 2000 евро за нов Hyundai ix35" а другите неща даже няма да ги коментирам
  • #21
    до: Петко ( преди 1 година )
    Извинявай Петко, но карал ли си някога в голям немски град кола. Вземи покарай и тогава ела да ръсиш мозъци. Средната скорост е дори по-малко от 25 км/ч, освен ако не караш само нощем. Тогава може и да ти се вдигне, но денем е чудо от задръствания, светофар до светофара, камери навсякъде и цивилни ченгета, които дебнат за джигити. По кварталите скоростта е ограничена на 30 км/ч, непрекъснато трябва да спираш на пешеходните пътеки или заради колоездачи. В цивилни коли слагат камери и също дебнат.
  • #20
    Петко ( преди 1 година )
    #18 Извинете че излизам леко от темата но в германските градове не е 25км/ч средната скорост.Това се дължи не на нещо друго а на толерантността на шофьорите.
  • #19
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #10, а какво точно би наложило смяна на електромотор и батерия? Батериите се ремонтират, заменя се дефектиралата клетка или модул и всичко е 6. Електромотор? С между една до няколко движещи се части? Защо? Това да не ти е моторче на самобръсначка? А чакането по зарядните? Тая опорка отдавна изтече. Влез на а better route planner и си задай филтър на която и да е кола с 55-60 kWh батерия или повече и ще видиш, че цяла България (ако щеш Петрич - Шабла) се прекосява с до 2 спирки за общо под час.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност спетките излизат тоста точно. Ако колата е ползвана градско, а от личен опит знам, 25 км/ч е една добра средна скорост за градско в София, 84 000 км са изминати за 3360 часа. Това всъщност е много добър живот за автомобилна горивна клетка. Проучване на един университвет върху реални автомобили на пътищата беше показало, че средния живот е около 2500 часа, като при някои е 1500.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност спетките излизат тоста точно. Ако колата е ползвана градско, а от личен опит знам, 25 км/ч е една добра средна скорост за градско в София, 84 000 км са изминати за 3360 часа. Това всъщност е много добър живот за автомобилна горивна клетка. Проучване на един университвет върху реални автомобили на пътищата беше показало, че средния живот е около 2500 часа, като при някои е 1500.
  • #16
    TESLA ( преди 1 година )
    Същото е и с електрическите и хибридните бангии, тепърва ще се чуват писъци
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с водорода е пълна глупост. Електричката ще си я заредиш в контакта или от фотоволтаик на покрива и ще ти е почти без пари, а за този водород пак ще ти одерат кожата все едно си на дизел или бензин.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Цялата статия е една огромна глупост. В нея почти нищо вярно няма. Копната е отнякъде и е изтръскана тук с поредния неграмотен превод с гугъл преводача.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Еarly adopter-те биват два вида - или са хора с пари, за които високата цената и потенциалната загуба са маловажни, или хора ентусиасти, но неуки технологично. Има и един трети вид, които много добре осъзнават рисковете, но новата технология им върши работа в бизнеса и реално ще се изплати. И трите вида не са показателни за масата от хора. За разлика от водорода, обаче, електромобилите вече прескочиха границата и вече са в категорията на наложените технологии.
fallback
Последни