fallback

Собственик на водороден Hyundai получи сметка за ремонт от 104 000 евро

Поправката на SUV с горивни клетки излиза два пъти повече от цената му като нов

Задвижван водород Hyundai ix35 в продължение на 7 години служи вярно на собственика си, но когато идва време за първия по-сериозен ремонт на автомобила, сметката е шокираща. С това се сблъска собственик на SUV-модела от Германия, на когото му се налага да остави своя ix35 (известен още като Tucson) FCEV в сервиз.

Бизнесменът Тим Вестберг от град Бад Хомбург платил 50 2000 евро за нов Hyundai ix35 FCEV през 2016 г.,с който заменил своя plug-in хибрид Toyota Prius. Както съобщава Autobild, компактният SUV с водородни горивни клетки служил 7 години вярно на собственика си, който за този период му навъртял 84 000 км.

Въпреки някои ограничения на пробега заради липсата на мрежа за зареждане (поне в началото), Вестберг бил много доволен от колата заради нейното бързо ускорение и безшумно движение. В един момент обаче, без видима причина, автомобилът отказал да работи, показвайки на екрана на приборния панел „грешка“ при всеки опит да го стартира.

Вестберг закарва колата в сервиз на Hyindai, където получава абсурдната сметка от 103 764,17 евро. Тя се дължи основно на горивната клетка, чиято смяна струва 84 875 евро, а причината за това е, че Hyundai ix35 FCEV е е превозно средство с ограничено производство, включващо скъпа технология с много ограничена наличност на резервни части.

Като може да се очаква, никой не би платил подобна сума за ремонт на превозно средство, тъй като за нея ще си купи чисто това електромобил. Съответно, това слага край на живота на корейския SUV с водородни клетки. Собственикът обаче не се примирява с факта и иска Hyundai да си вземе колата обратно. От компанията-производител признават, че ремонтът няма икономически смисъл и се опитва да намери алтернативни решения за клиента.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    така е с early adopters винаги има рискове...
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи човекът е броил поне 30% по-висока начална цена спрямо обикновен ix35. После е зареждал на тройна цена на километър в продължение на 7 г. Накрая не може да и вземе едни 10000 евро, колкото струва нормална кола на толкова километра. Сумарно, цялото прилючение да повярва на водородната мафия му е струвало минимум двойно, без да броим ограниченията, които зареждането му е поставяло. Това са все неща, които се знаеха, но все пак е хубаво да ги подчертаем заради някои твърде големи умници.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До 6.Както се въртят километри на електромобил,с мъка.Евтиното зареждане ти стига само за късо разстояние,следва чакане по зарядни.Скъпа смяна на електромотор и батерии.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Горивните клетки имат живот в часове, както е написал колегата. Производителите правят приблизителна сметка и ти казват, че ще издържи средно 250 хил. км. Само че това е, ако колата прави основно извънградско и магистрала. Ако висиш по задръствания или отидеш на пикник и си пуснеш радиото, часовете пак си цъкат. Този излъган човечец, ако е карал основно градско, спокойно може да е стигнал живота на горивната клетка за 80 хил. км.
  • #8
    младен ( преди 1 година )
    Питай ме кога ще взема нещо различно от бензин ако карам по около 10к на година.
  • #7
    младен ( преди 1 година )
    Не бе пич. Просто не вдявам защо човек би си взел ДВГ различно от бензин или дизел освен ако не иска да го скъса от каране и да му е по-ефтино.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    А как се въртят километри на водороден автомобил според тебе? И каква би била причината да си го купиш за да изминаваш много километри, след като ти е три-четири пъти по-скъпо отколкото да караш на бензин? Но да приемем че някой ти е подарил водороден автомобил и ти е дал 20 000 лева годишно бюджет за зареждането му за да въртиш по 6 000 км на месец в България. Ще можеш ли да се възползваш? Къде ще зареждаш за да ги минеш?
  • #5
    младен ( преди 1 година )
    "...служил 7 години вярно на собственика си, който за този период му навъртял 84 000 км." - Че той карал ли го е въобще??? Нещо не ми се връзва. Човек би си взел такъв автомобил за да го скъса от каране, а не да седи като паметник.
  • #4
    Анонимен ( преди 1 година )
    Поне напишете правилно Hyundai
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Точно това е бъдещето на водорода! Поредното аз казах ли ви и поредния разбит мит. За разлика от електромобилите, чиито батерии деградират на цикъл заряд разряд. Горивните клетки деградират на часове ползване. Тоест ако са шофирани 20 часа градско с едно зареждане или 2 часа магистрално с едно зареждане, батерията ще деградира по един и същ начин, а горивната клетка ще деградира 10 пъти повече с едно и също зареждане.
fallback
Последни