Стивън Кинг има дълга история с коли убийци. От обладания Plymouth Fury в романа „Кристин“ до единствения си опит във филмовата режисура – „Максимална тръпка“, писателят е увлечен по убийства с превозни средства.

Смъртоносните превозни средства са част от работата му, откакто е започнал да пише и публикува. Дори преди, първият му роман - „Кери“, да бъде публикуван през 1974 г., Кинг вече е осеял света с кратки истории за притежавани коли, които се превръщат в смъртоносни. Например неговият разказ „Камиони“ е публикуван за първи път в списание „Кавалиър“ през 1973 г.
Малко по-късно романите му започват да нахлуват във въображението на читателя и да извеждат ужаса на преден план. Разбира се, същата тази история по-късно е публикувана в първия му сборник с разкази „Нощна смяна“ през 1978 г. и след това послужи като основа за „Максимална тръпка“ през 1986 г.
Самият факт, че Стивън Кинг избира да се съсредоточи върху непредумишлено убийство с превозно средство за единствената си режисьорска работа „Максимална тръпка“ е красноречив. От всичките му романи и разкази, които можеше да избере, защо реши да направи филм за камиони, които оживяват, за да убиват хора? Независимо от това, дори след критичния провал на „Максимална тръпка“ писателят продължава да включва автомобили в голяма част от работата си.
Колите-убийци в творчеството на Стивън Кинг (ГАЛЕРИЯ):
Колите убийци присъстват в много от разказите на Стивън Кинг и се появяват в някои от романите му, дори и да не са в центъра на историята. В „Прекият път на Мисис Тод“, кратка история от колекцията на King's Skeleton Crew (1985 г.), една жена е обсебена от намирането на най-краткия маршрут между две точки и открива начин да използва колата си, за да сгъне реалността като карта. Използвайки тази техника, тя е в състояние да излезе от този свят и да премине през друг, за да стигне до местоназначението си, като става все по-млада с всяко пътуване, докато не се подразбира, че тя отива в друг свят и никога не се връща.
Други коли-убийци в работата на Кинг включват камиона, който минава през Гейдо Крийд в „Гробище за домашни любимци“, и Ford Pinto, който е основната обстановка за „Куджо“. Фактът, че камионът, който убива Гейдж, е смъртоносен по много по-пешеходен начин от Кристин или Зеления гоблин, го прави не по-малко ужасяващ. А Ford Pinto в „Куджо“, макар и да не е смъртоносен сам по себе си, служи като вид затвор, който със сигурност става смъртоносен за нещастното семейство Трентън

