IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi 100 C2 - моделът, който промени пътя на марката с 4 кръга

С този автомобил компанията се насочи към завладяването на горните сегменти от пазара

Второто поколение Audi 100, наречено 5000 на някои пазари, е интересна комбинация от семпъл стил и ненатрапчив лукс. Показаният на снимките екземпляр се продава в Германия на цена от 15 000 eвро. Колата в доста любопитна конфигурация - базов двигател 1.6 и без електрически джаджи, но е с бежов салон и автоматична скоростна кутия.


Audi 100 C2


Двигателят, 1.6, монтиран в този модел, всъщност е доста необичаен, тъй като по стандартите от началото на 70-те и 80-те той има нетипично висока мощност. По онова време повечето редови четирицилиндрови бензинови двигатели 1.6 имат по 65-70 коня, докато този на Audi 100 има 85 коня. За съжаление, тристепенният автоматик е без функция оувърдрайв, поради което автомобилът с такава конфигурация не е много подходящ за по-дълги магистрални преходи.


Audi 100 C2


Всъщност това е един от всичко на всичко двата четирицилиндрови мотора, вграждани в Audi 100 C2, по-големият е двулитров със 115 к.с.. Останалите агрегати са петцилиндрови - 2,0-литров дизел с 69 коня и бензинови мотори с кубатура 1,9, 2,0 и 2,1 литра, като най-мощния вариант 2.1 с впръскване на горивото и турбокомпресор генерира 170 к.с. и е запазен за върховия модел 200.


Audi 100 C2


За периода между 1976 и 1982 година от моделите 100 и 200 са продадени около 850 000 бройки, над 130 000 от които са реализирани в Щатите. Наследникът С3, за който ще ви разкажем при първа възможност, засилва още повече имиджа на марката във висшия клас и с комбинацията от великолепни за времето си аеродинамични показатели, стилен дизайн, почти неразрушима техника и страхотни двигатели се превръща в още по-голям успех.


Audi 100 C2

0 от 500
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Im-ДртiйDiN0MAN! ( преди 8 месеца )
    Прекрасна и много впечатляваща машина от висок клас, която навремето се явяваше доста яка пряка Con-Currеn-ция на еМБечките от Щутгарта...щото като млад стюдънт съм се возил на авто-стоп от Варна до Златния с едни полски дипломати, кото ме стовариха пред казиното на ИНТЛ. тогава в онова далечно време...и усещането за едно огромно вътрешно пространство у мен тогава бе безгранично...