fallback

И иконата на американските SUV стана електромобил

Cadillac Escalade IQ получи 750 к.с. мощност и 700 км пробег

Автомобилната индустрия върви устремено към пълна електрификация, а поредното доказателство за това е превръщането на една от иконите на американската автомобилна индустрия - Cadillac Escalade, в електромобил.

Големият SUV получи версия на ток, която ще се казва IQ и ще се появи на пазара през 2024 г. Засега е известно, че „огромната луксозна всекидневна с нулеви вредни емисии“, както беше наречен Еscalade IQ, ще се продава в Северна Америка, като шансовете да се появи в Европа са минимални.

Неочаквано аеродинамичен

Създаден върху платформата Ultium на GM Group, Escalade IQ поддържа квадратните форми на термичния модел с някои големи подобрения. Новият преден профил и леко преработеният дизайн в някои секции на автомобила, като както и новите 24-цолови джанти, позволяват намаление на аеродинамичният коефициент с 15%. Според представители на Cadillac, това е „най-аеродинамичният пълноразмерен SUV, правен някога“.

LED фаровете имат нови форми и са още по-атрактивни, с анимация, която приветства водача при отключване и заключване на автомобила. Когато шофьорът се приближи до автомобила с ключа в джоба си, неговата вратата се отваря автоматично, докато отварянето на всички врати заедно става с подаване на команда на ключа.

Забележителен интериор

Салонът на Cadillac е още по-впечатляващ, като в него доминират LED-екрани с общи диагонал 55 инча. Те използват архитектурата Snapdragon Cockpit Platform, разработена от Qualcomm. Има и два 12,6-инчови екрана за пътниците отзад, към които се присъединява допълнителен централен дисплей за управление на комфорта на втория и третия ред седалки.

Фиксираният стъклен покрив и околните светлини в 126 цвята подобряват усещането за простор и лукс в кабината, докато за наистина потапящо аудио изживяване е инсталирана Hi-Fi система AKG Studio Reference с 40 високоговорителя, включително тези, интегрирани в облегалките за глава на седалките.

По отношение на практичността, в допълнение към безкрайното пространство на багажника, на електрическия Escalade на разположение на возещите се е и „eTrunk” в предния капак с капацитет от 340 литра.

Движи се по диагонал

Преминавайки към механиката, Escalade IQ е оборудван с интелигентна система за задвижване на четирите колела eAWD и амортисьори Magnetic Ride Control 4.0. Към тях се добавят окачванията Adaptive Air Ride, които могат да свалят колата с 50 мм или да я повдигнат с 25 мм в зависимост от режима на шофиране или в определени ситуации (например за улесняване на качването на бордюри или за подобряване на достъпа до багажника).

Управлението на задните колела е ключово за намаляване на пространството за маневриране и увеличаване на пъргавината при завиване. И сякаш това не е достатъчно, режимът Arrival позволява на Cadillac да се движи диагонално, за да излезе още по-лесно от тесни места за паркиране.

Батерията е чудовищна

Всъдеходът е оборудван батерия капацитет 200 кВт/ч.,а 800-волтовата архитектура обаче позволява да се намали времето за зареждане, като има възможност за получаване на 160 км пробег за около 10 минути чрез свързване към ултра-бърза зарядна станция. Двата електрически мотора осигуряват общо 750 к.с. и 1064 Нм в най-спортния режим на шофиране, наречен Velocity Max. Ускорението 0-100 км/ч е по-малко от 5 секунди, а капацитетът за теглене е около 3,6 тона.

Всъдеходът има безкраен брой системи за подпомагане на водача. От наблюдение на мъртвата зона с аварийно управление до аварийно спиране и автоматично паркиране. Флагманът сред тях обаче е Super Cruise - системата автономно шофиране от ниво 3, която използва сензори, радар и LiDAR, за да пътува автономно над 600 000 км по пътища, записани в САЩ и Канада.

Още снимки на електрическия SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесларката продължава с изцепките."Кован въглерод" е най новата.Пак превод с гоогле транслате.Предполагам става въпрос за за кована въглеродна стомана.
  • #21
    Escalade ( преди 1 година )
    Ескалейд си беше т.а.ш.а.к. като нормален автомобил, сега е два пъти по-т.а.ш.а.к. като електричка.
  • #20
    PLAID ( преди 1 година )
    ХХI век, 3-то десетилетие: такава дума "електромобил" не съществува. Има коли със съвременни двигатели: ротор и статор. Като мотора на Koenigsegg Gemera: корпус от кован въглерод, 38 сантиметра, 39 кг, шест фази, 800 коня, 1250 нютона. Има и м/ународен ретро клуб с право за събирания събота и неделя. Оттам и понятието "неделен шофьор" - човек с бели ръкавици, свикнал да помпа амбреажа и да ръчка скоростния лост по 15 пъти в минута. И да мрази всичко ново. Лошо няма, но да се знае коя година сме.
  • #19
    До долния ( преди 1 година )
    Голема тъпня си написал но е нормално все пак си техникумаджия със средно.Гледай ся електричката и теслЪта само в град я бивя заради системата Керс и тактиката тръгни спри електричките на извънградско са умрели коне куци.
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак не правиш разлика между тест и реалност. При тестовете с 40 км в час, една Тесла измина 1078 км с едно зареждане което е около 9kWh/100км, но това е при тестовете. В реалността една над 1000 коня 2,5 т Тесла харчи 30%-40% повече в София. Така разходът при тестовете е 1,35 лв на 100 километра при обиколка на писта, но в реалността харчи много повече - 1,80лв/100км докато шофира из София. Щом на тестове харчи 22л- 60 лв на 100 км, смятай колко е реалния разход!
  • #17
    До 14 ( преди 1 година )
    Що да не би в настоящето в БГ да гъмжи от ДВГ Escalad-и по 3 тона, че да се готвим за електро варианта 4 тона :D
  • #16
    Гост ( преди 1 година )
    До 11.Теслончо,теглото е 2820 кг за 682 к.с. разход градско 21,4 л/100 извънградски 14,7 л/100.За 277 к.с.разход градско 11,2 л/100 извънградско 8,7 л/100
  • #15
    Гост ( преди 1 година )
    До 4.***,този електромобил ще се появи през 2024 година.Ти обаче погледна в кристалното кълбо,гледа звездите и отгатна цената.
  • #14
    Тираджия ( преди 1 година )
    "Иконата" на ток с батерията ще тежи най-малко 4 тона. Изкарайте си книжка за ТИР - това е "бъдещето" ...
  • #13
    Jay ( преди 1 година )
    18 мили/галон! Грешка
fallback
Последни