fallback

По-добър във всичко: Тестваме обновения Volkswagen ID.3

Германският производител е преработил електромобила точно там, където имаше нужда

Три години след своя дебют, първият модел от електрическата серия ID. на Volkswagen беше подложен на широкомащабно обновление. Фейслифтът е по-скоро трудно забележим във визуално отношение, но подобренията под опаковката са многобройни и от голяма важност.

Какво се е променило отвън? Новостите се забелязват при по-внимателно вглеждане и касаят най-вече оформлението на предната част. Модифицирани са също и задните светлини, а останалите промени касаят по-скоро подобряването на аеродинамиката, отколкото естетическата страна на дизайна на каросерията.

Реалният резултат от усилията на хората от Волфсбург обаче е налице - коефициентът на аеродинамично съпротивление е намален до впечатляващата стойност от 0,263. Както знаем, аеродинамиката е от особено голямо значение при електромобилите, тъй като оказва съществено влияние върху пробега, който може да бъде изминат с едно зареждане на батерията.

Истински важните промени се усещат, когато се качите в автомобила и най-вече когато потеглите. Защото именно качеството на материалите в интериора и нивото на шумове в купето по време на движение бяха основните поводи за критика при досегашния модел.

От Volkswagen видимо са се вслушали в отзивите на клиентите си, тъй като обновеният ID.3 вече изглежда отвътре така, както публиката очакваше да изглежда от самото начало - материалите са станали значително по-приятни както на вид, така и на допир, изработените от до 71 процента рециклирани материали тапицерии от микрофазер изглеждат чудесно, а цялостното усещане за качество сега е много по-близо до това, което човек очаква да види в един представител на марката Volkswagen.

Все така силно впечатлява и обемът на вътрешното пространство - независимо от скромната си дължина от 4,26 метра, отвътре ID.3 е приблизително също толкова просторен, колкото значително по-големия като външни размери Passat. Заради високата позиция на седене, обзорът е много добър във всички посоки. Единствено някои ергономични слабости, касаещи най-вече управлението на функциите от сензорни повърхности все още подлежат на подобрение, но не се съмняваме, че марка като Volkswagen ще направи необходимото, за да внесе необходимите подобрения и в тази насока.

Въпреки че в технологично отношение не са правени някакви радикални промени нито по задвижването, нито по двете предлагани батерии с капацитет 58 и 77 кВтч, на пътя ID.3 се усеща по коренно различен спрямо досегашния модел начин. Това се дължи на първо място на подобрената до неузнаваемост шумоизолация - сега дори характерното жужене на електромотора почти не успява да достигне до слуха на водача и пасажерите. Няма и помен от характерното при първата серия на модела кънтене в купето, паразитните шумове са сведени до абсолютен минимум, и изобщо на борда цари тишина като в суперлуксозен модел.

Голям напредък има и в друго отношение - разхода на електроенергия и ефективността. Ако досега постигането на консумация под 20 кВтч на сто километра и реален пробег над 500 километра изглеждаха като някакъв вид неособено научна фантастика, сега автомобилът вече е удивително близо до дадените по WLTP показатели.

Според официалните данни пробегът на ID.3 с по-голямата батерия достига до 558 км. След изминаването на около 150 километра по маршрута София-Боровец-София по пътя покрай язовир Искър и известно количество километри по планинските пътища на Рила, тестовият ID.3 имаше остатъчен пробег от около 400 км, а нивото на заряд на батерията показваше малко под 75 процента.

Обърнете внимание - става дума за съвсем стандартен, на момента дори динамичен стил на шофиране, с изпреварвания и пълно ползване на консуматори, включително климатик. Това идва да покаже, че ако досега данните за пробег при ID.3 бяха по-скоро пожелателни, сега стойности над 500 километра с едно зареждане изглеждат съвсем постижими.

Като цяло обновеният ID.3 е изключително приятен за каране автомобил - с добра динамика, солидна тяга и рафинирани маниери. Благодарение на ниския център на тежестта и задното предаване, маневреността и управляемостта са отлични, усещането от волана е значително по-прецизно отпреди, а комфортът на возене е задоволителен дори в комбинация с 20-цолови колела.

fallback
  • #6
    И пак не става ( преди 1 година )
    Тая кола ще ги фалира.. трагедия.
  • #5
    Ох, Докторе ( преди 1 година )
    ID е може би най-лошата серия автомобили правена някого от volkswagen.Продажбите са никакви и volkswagen пред банкрот заради тези bokluci.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Кое е по-смешно от двете сапунерки, това или Рино Меган електричка? Май взеха да връщат V8-ка, понеже много се търсят гърмежни коли с батерии тип сапунерка.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Големи суперлативи за голфа, само където извън Германия никой не купува тази невероятна кола.
  • #2
    Класика ( преди 1 година )
    Но остава най добър в едно!Да бъде най страшния климатичен убиец и разрушител на здравето на хората!! Разбира се технологичните гиганти това не ги интересува!За тях е важно да има вътре жици,кабели,таблети,литий,батерии,пластамаси- всичката ужасия която обаче е златна за продаване,а престъпниците Урсула Байдън Нехамер Шолц Трюдо Макрон и още няколко престъпника да ни ги налагат и да взимат комисионна!
  • #1
    Трагедия ( преди 1 година )
    Ха 400км пробег с Камаро зл1 на извънградско правиш над 600км пробег на заррждане а къде е това недоразумение на фв и къде Къмару масъл кар
fallback
Последни