fallback

Автомобилите на Opel променят облика си – ето как

Германският производител показа бъдещия стил на моделите си

Германската компания Opel ще представи пред публиката на Международното автомобилно изложение в Мюнхен (5-10 септември) концептуален прототип, чиято цел е да покаже как ще изглежда бъдещите модели на марката, както и новите технологии, които ще използват.

Opel Experimental Concept, както е цялото име на иновацията, е определян от създателите си като „концептуална лаборатория“, демонстрираща екстериора и интериора на предстоящите автомобили на производителя. Със силует на кросоувър и серия от високотехнологични аксесоари за подобряване на безопасността, Experimental възприема философското наследство на Experimental GT - концепция, показана през 1965 г., която представя основните елементи на Opel, използвани през следващите години.

Сред първите неща, които се забелязват в Experimental, е пълната липса на хромирани вложки. За създаване на контраст в каросерията всъщност служат ярките графични елементи, в допълнение към интеграцията на технологията Opel Vizor 4D. Тя включва повсеместната черна лента на настоящите модели в нова форма и преди всичко интегрира серия от сензори, радари, камери и LiDAR. Вместо огледалата за обратно виждане има камери със 180-градусово наблюдение, докато внушителната задна част се откроява с обгръщащи светлини и третата вертикална спирачна светлина, която пресича част от вратата на багажника.

Това, което убягва – поне на пръв поглед, са многобройните решения, предназначени да подобрят аеродинамиката и ефективността. Например, в предната част има клапи, които оптимизират въздушните потоци - точно същата функция, изпълнявана от големия заден дифузьор. Освен това има гуми Goodyear, направени от рециклиран каучук и монтирани върху аеродинамично проектирани джанти Ronal.

Според Opel тази концепция от C-сегмента (точните размери не са разкрити) предлага вътрешно пространство от автомобилите от D-сегмента. Това е постигнато чрез опростяване на вътрешната архитектура, доколкото е възможно, с технология за кормилно управление, която избягва присъствието на кормилната колона (колелата получават управление от волана чрез серия от сензори), което дава възможност за свиване на волана, когато е активирано автономното шофиране.

Седалките са по-тънки от използваните в настоящите модели и имат дизайн, проектиран да увеличи максимално комфорта, като същевременно намалява пространството. На арматурното табло вместо Pure Panel на сегашния Opel има Tech Bridge. На практика цялата информация за шофиране и инфоразвлекателни функции се показват в добавена реалност чрез използването на изкуствен интелект и гласови контроли.

Футуристичното оборудване на интериора включва още електрохроматични материали, които позволяват да се регулира яркостта на купето и които „си общуват“ директно с асистиращите системи. Например, ако кола пристига в мъртвата зона на Opel, предупредително съобщение ще се появи на вратата и на дисплея пред водача.

Още снимки на концептуалния Opel - вижте​ в галерията:

​​​​​​

fallback
  • #13
    raiders ( преди 1 година )
    Няма начин да избягат от PSA и голямата майка пежо, ще им слагат 3 цилиндрови бензинови недоразумения за над 50к, а ел. и хибридите 70-80к. Не благодаря Пежо, опа Опел, с един дизайн само не става. Харесва ми Астрата, но за тези пари има и други марки по-добри коли.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо всички нови коли приличат на лъскави безформени HotWheels. Като ги видя и ми се мечтае да бях сляп
  • #11
    Демек ( преди 1 година )
    Пежо показаха новия си стил, тия Опел бяха при кой ли не.
  • #10
    DeBorg ( преди 1 година )
    PSA купиха Опел преди години...
  • #9
    Веселин Бенев ( преди 1 година )
    Задната част много прилича на концепциите на Кади.
  • #8
    до #4 ( преди 1 година )
    Не Опел, а Фолксваген е западния Москвич. Опела е Ладата на ззапада. ;)
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизайнът е точно обратното на азиатски. Линиите се преливат една в друга, пропорциите са балансирани. Има органична, динамична форма. Азиатският дизайн е хаотичен, с пропорции, които дразнят. Има излишни елементи, напълно разкачени от останалия дизайн. Има хаотични линии, които не се преливат и не си пасват по стил. Предницата, средата и задницата често са напълно разностилни, все едно по взети от различни коли.
  • #6
    Хммз ( преди 1 година )
    Няк'ва много странна визия е това, приличат ми на някакви рена. Или нещо азиатско.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Големи капацитети по-долу. Това е концепция. НЯМА да излезе в този си вид в производство. Колелата ще са по-малки (макар че по-големите колела имат съществени предимства при електромобилите и ще стават все по-масови). Фаровете, със съвременните технологии, могат да бъдат все повече предмет на изкуството, вместо просто да изпълняват функция. Нищо лошо няма. А старата слава? Просто спомени. Хората се опитват да я извадят от блатото, в което я вкараха GM, но българинът трябва да мрънка.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Не мерси, Опел е западен москвич
fallback
Последни