fallback

Ето как Европа ще се справя със старите батерии от електромобилите

Най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни акумулатори отвори завод в Германия

Канадската Li-Cycle Holdings Corp., най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни батерии, отвори първия си европейски завод. Фабриката, наречена Germany Spoke, се намира в Магдебург, Германия. На територия от 20 000 квадратни метра са инсталирани две основни линии, които могат да обработват до 10 000 тона батерийни блокове годишно. Едната от тях вече е пусната, а втората ще започне да работи до края на 2023 година.

В бъдеще е възможно да се инсталира допълнителна линия с подобен капацитет. В този случай капацитетът на завода ще достигне 30 000 тона годишно. Така германският завод ще стане най-големият в Европа и в портфолиото на компанията и като цяло. Заедно петте обекта на Li-Cycle в Магдебург (Германия), Кингстън (Канада), Рочестър (Ню Йорк), Гилбърт (Аризона) и Тускалуза (Алабама) ще обработват до 81 000 тона батерийни пакети годишно.

След преработката на старите батерии от завода излиза така наречената "черна маса", която включва ценни материали като литий, никел и кобалт. В бъдеще Li-Cycle планира да и нови центрове, кадето от впърсоните материали да могат сами да правят нови батерии.

Първият такъв център се изгражда в Рочестър. Пускането му в експлоатация се очаква в края на тази година. През февруари 2023 година Министерството на енергетиката на САЩ отпусна заем от 375 милиона долара за изпълнението на този проект. Вторият хъб ще бъде построен в Европа. Швейцарският минен гигант Glencore ще бъде партньор на Li-Cycle с участие 50:50 в този проект. Партньорите планират да пренасочат част от съществуващия металургичен комплекс на Glencore в Портовесма, Италия. Той ще се казва Portovesme Hub.

В момента се извършва технико-икономическата обосновка на проекта. Ако успее, това ще бъде един от най-големите източници на рециклиран литий, никел и кобалт за батерии в Европа. Очаква се хъбът в Портовесма да обработва 50 000 - 70 000 тона "черна маса" годишно.

fallback
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    Освен това знаеш ли откъде идва най-много от суровината в рециклиращите фирми? От брака при производството на литиево-йонни батерии. Например заради проблемите при увеличаване на производството на батериите 4680, до скоро около 80% от произвежданите батерии бяха брак и отиваха за рециклиране и повторно използване на същите материали. В черната маса от раздробяването на батериите, материалите са в много по-голяма концентрация и с много по-голяма чистота, което прави процеса много по-евтин.
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    През годините Apple значително по-често започна да използва рециклирани материали и сега целият алуминий, който използва, е 100% рециклиран. Това е в съответствие с целта на компанията до 2030 г. за постигане на въглеродна неутралност при произвеждането на продукти.Освен това, компанията иска да елиминира пластмасата от опаковките на продуктите си до 2025 г. и в момента разработва алтернативи, които да заменят отделни компоненти на опаковката, както и фолиото на екрана.
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    Apple обяви плановете си да включва повече рециклирани материали в своите продукти с цел да се превърне в екологична компания. Плановете на Apple са до 2025 г. да въведе 100% рециклиран кобалт във всичките си батерии.В плановете са включени и магнити, изработени от рециклирани редки елементи и платки, в които има 100% рециклиран калай и злато, като това даде повод на всички еколози да подкрепят компанията.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Интересно, последно като проверявах рециклирането на такива батерии не беше рентабилно, тоест струваше по-скъпо от това което можеха да извлекат, абе явно тия са открили философския камък обаче пика на електромобилите е тази година, после ги чака рязък спад.
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кyрeца млъкна! Ама е повече от очевидно че в който спомена думите цитат, цифри, факти, източник на информация или линк, всички които ни разказвате митовете и легендите изчезвате и се скривате в Миша дупка до следващата тема в която пак започвате да ни разказвате митове и легенди и се надявате да не вляза да ги разбия! Рано или късно ще се откажете, защото на лъжата краката са къси!
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    ПОПРАВКА....всяка ваша УМИШЛЕНА или не умишлена лъжа...
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Мит бъстера просто разбива митовете ви, като за всяка ваша помислена или не умишлена лъжа, ви засипва с всеизвестни факти, срещу които няма какво да кажете и затова много мразите разбивачите на митове. На практика оставате безмълвни. Нещо лично брат! Просто спри да лъжеш и всичко ще е наред!
  • #19
    Мхм ( преди 1 година )
    Митбъстера ми е ясен от модерните и прогресивните е лае все едно нещо зависи от него слабограмотен но нали всички повтарят електричките защо не и той така ще минава за моферен и ще гъделичка самочувствието си че е нещо повече от това което е среден а имено техникумаджия шлосер.
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е между другото знаеш ли колко милиона литра морска вода трябва да се преработят за да се получи един тон готварска сол, от която могат да се произведат батерии за десетки електромобили от натрия в солта. Е колко да е замърсяваща обработката на тези милиони литри? Използва се безплатна слънчева енергия!
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    А още сега рециклираните материали са по-евтини. Най-големият разход за рециклирането е енергията, а не друго. За да се рециклира една батерия трябва да се разреди напълно. Едно от рециклиращите предприятия които рециклират дори и електролита, има толкова енерго ефективен метод за рециклиране, че когато повечето батерии идват заредени, тази енергия е напълно достатъчна за работата на предприятието. За разлика от тебе аз мога да ти дам линк към източника, защото говоря с факти а не с измислици.
fallback
Последни