fallback

Австралийци създадоха нов тип батерия за електромобили

Технологията на RMIT работи като водородна горивна клетка

Инженери от университета RMIT в Мелбърн са разработили акумулаторна „протонна батерия“, която далеч надхвърля сегашните литиево-йонни батерии по капацитет и е въглеродно неутрална. Иновацията е част от патентованата вече система за съхранение на енергия и според създателите ѝ, вече е успешно тествана.

Следващата стъпка ще бъде създаването на прототип с необходимия капацитет за битови и търговски потребители. Например различни видове електрически превозни средства, включително масови електромобили и изискващи много енергия складови мотокари.

Партньор на RMIT в този проект ще бъде италианският международен доставчик на автомобилни компоненти Eldor Corp. Според водещия изследовател на RMIT, професор Джон Андрюс, целта на сътрудничеството е „да мащабира системата от ватове до киловати и евентуално до мегавати“.

Батерията RMIT работи като водородна горивна клетка. Тя използва въглероден електрод като склад за водород, отделен от водата. По време на зареждане въглеродът в електрода се свързва с протони, образувани при разделянето на водата с помощта на електрони от източника на енергия.

При процеса протоните се освобождават от въглеродния електрод и преминават през мембраната, за да се комбинират с кислорода във въздуха. При превръщането им във вода се генерира и енергия.

Както се отбелязва, за функционирането на "протонната батерия" не е необходимо водородният газ да се съхранява под високо налягане и след това да се разделя на молекули в горивни клетки, което значително намалява разходите.

По отношение на енергийната ефективност и плътността на съхранение на енергия, тази иновационна батерия вече е сравнима с литиево-йонните батерии на пазара и е много по-екологична. Друг плюс на такъв блок е, че той е потенциално способен на ултра-бързо зареждане. Но най-важното е, че литий, кобалт и ванадий не са необходими за производството на "протонната батерия", а всички нейни компоненти могат да бъдат "подмладени", използвани повторно или рециклирани.

fallback
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 21 ( преди 1 месец )Говори с цифри и факти? Колко ще се вдигне тока за битови потребители на нощна от сегашните 14 стотинки? Ако до 1 Юли 100км изминати с електромобил струват 2,80лв, колко ще струват след увеличението? На всеки 1 Юли цената на тока се коригира спрямо инфлацията. Тази година инфлацията беше над 10% и за да се задържи цената на миналогодишното ниво, ако си плащал 100лв миналата година, сега сметката трябва да бъде 110 лв. Колко повече от 110 лв ще е да видим с колко е по-скъ ...
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кога съм твърдял нещо различно от това, че ще е три-четири процента по-скъп и от 14 ще стане на 15 ст, докато вие твърдяхте че нощната тарифа ще се вдига със 150%? Цитатчета искаш ли какви си ги приказвал? Точно както че не може да се вдига мощността допълнителен модул и да се сменя диференциала на бус iveco, а сега ни лук ял ни лук мирисал и ще ми се оправдаваш че никога не си говорил такива неща? Я кажи какво се случи с таксите за пренос на електрическа енергия на фирмите? Дали не паднаха ?
  • #9
    Гост ( преди 1 година )
    Цените на тока за битови потребители нагоре ли е?Нагоре е.Ти твърдеше че ще е надолу.
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да питам ще потвърдиш ли или ще отречеш митовете които сам създаде, че с допълнителен модул не може да се вдигне с 40 коня мощността на бус iveco със 180 коня? Митът че има микробус iveco който да не е на Рама а е на шаси като останалите микробуси повечето от които не са на Рама. И третият мит че имало бус iveco с предно предаване. Знаеш че за разлика от вас ако ми предоставиш доказателства ще се съглася с тебе и ще си призная грешката по мъжки. Нещо, което ти никога не правиш! Само мрънкаш кат
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, а какво стана с новината че е нощната тарифа ще се вдига 150%? Ти да видиш от 14 стотинки се вдигнала на 15 стотинки и направо ще си режеш вените защото не можеш да го преживееш? Горките собственици на електромобили, за 30 лв за колкото зареждаш на седмица за 150 км, ще могат да минат само 1234 км, а преди увеличението минаваха цели 1322км. Ти затова няма да си купиш електромобил, нали? Я кажи с колко падна цената на бензина? Миналия месец с 30 лв минаваше 150 км, а този колко?
  • #6
    Мхм ( преди 1 година )
    Че то плътността на литиео йонните батерии е доста смешна и далеч от плътността в един литър въглеводородно гориво.Второ това не е батерия а горивна клетка.В батерията нямаме реакция мржду водород и кислород от въздуха и не се отделя вода.Трето проблема с получаването на водород остава основно се получава от горене на метан а електролизата остава скъпа и е зелена само в случаи на използване на атомна енергия или веи.
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, колко пъти трябва да ти повтарям, че не е срамно да питаш, а е срамно да не знаеш! За разлика от тебе, не съм се родил с цялото вселенско знание в главата и не ме е срам да питам. А и за разлика от тебе, споря за неща, които наистина знам. Както виждаш досега съм объркал пружинен ефект с еластичност И въпреки че си признах грешката преди четири години продължаваш да досаждаш с нея, защото няма за какво друго да се захванеш. Като не знам, казвам че не знам и питам, вместо да се излаг.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Неканеният гост не само всичко е разбрал - той лично е съветвал австралийския екип. Нещо повече - той съветва всички фирми, разработващи батерии, защото всичко знае. Но го прави про боно, затова още живее в апартамента на майка си.
  • #3
    Гост ( преди 1 година )
    До 1.В Уикипедия нищо не пише,как ще разбереш.
  • #2
    /// ( преди 1 година )
    Да, нещо подобно е, но разликата е, че при досегашният тип горивни клетки водородът се съхраняваше в резервоари. А тук въглеродният електрод се явява своеобразен резервоар на въглерод.
fallback
Последни