През горещото лято прохладата в колата е жизненоважна. И поради тази причина в слънчевия сезон съветваме шофьорите по-често и внимателно да се вслушват в звуците, които издава климатичната система. Всеки необичаен звук на климатика е причина да бъдете предпазливи. За съжаление обикновено тези устройства не са особено шумни.
Те лесно се заглушават от шума от двигателя и този идващ от колелата, както и, разбира се, от музиката от автомобилната мултимедия. Друга коварна черта на тези тихи звучи е, че те са краткотрайни. „Нещо“ изсъсква веднага след стартиране на двигателя, шофьорът не обръща внимание и след известно време климатичната система спира да работи.
Внезапно? Да, но само за тези, които не си слушат колата. Междувременно има едно тихо съскане някъде отпред, което показва, например, че хладилният агент бавно напуска повредената изпарителна система на климатика. Физическите повреди на този възел обаче са доста редки. Освен ако някой недобросъвестен майстор не успее да го повреди при смяна на филтър, например. Много по-често тихото свистене се излъчва от система, чиято херметичност не е нарушена от никакви външни влияния. Тогава какъв може да е проблемът?
Първо, в липсата на самия хладилен агент, за който говорихме по-горе. Климатикът съска, когато няма достатъчно фреон за нормална работа. Заредете системата и тихото свистене ще изчезне. Съскането може също да означава неизправност на електромагнитния клапан. Чрез него се управляват режимите на работа на климатика. Когато е затворен системата не работи, а когато е отворен, изстудяването е на макс. С течение на времето тази "измишльотина" също може да излезе от строя, както всеки друг възел в автомобила.
Случва се климатичната система да започне да съска веднага след приключване на поддръжката. Любопитното е, че понякога това се случва поради прекомерното усърдие на майстора, който е извършил работата. Свистене може да означава, че в климатичната система е налято излишно количество масло. Тази щедрост определено няма да ѝ бъде от полза, така че излишното масло трябва да бъде премахнато възможно.
Понякога това не е съскане, а нещо като скърцане, което изчезва доста скоро след включване на климатика. Това означава, че пистовият ремък на компресора на климатика е износен и буксува. Какво да направим в този случай? Сменяйте, разбира се, за да не се скъса по време на път и да ви остави без хлад в жегите. .