fallback

Toyota продължава да бъде лидер по продажби в света

За първите 6 месеца японците са реализирали близо 5,5 млн автомобила

Toyota продължава да е най-големият производител на автомобили в света, съобщава JATO Dynamics. През първите шест месеца на 2023 г. японският концерн, включващ марките Daihatsu и Hino, е продал близо 5,5 млн нови превозни средства, записвайки бум на чисто електрически автомобили.

Резултатите за първото полугодие показват, че Toyota има 4 937 634 продадени автомобила (+5,1% спрямо първите шест месеца на 2022 г.) Daihatsu - 415 609 (+15,1), аHino - 66 598 (-14,2%) Общият брой е: 5 419 841 нови коли (+5,5%).

Статистически това не е рекорд по продажбите, тъй като през периода януари-юни 2021 г. Toyota записва 5 467 218 доставени на клиенти превозни средства. Производството сега достига рекордните за марката 5 627 437 единици, което е с 10,3% повече спрямо миналата година. За сравнение през първите 6 месеца на 2020 г., засегнати най-силно от пандемията с коронавирус, са произведени по-малко от 4 млн коли.

Ако се гледат само електрическите автомобили, то техният брой все още е малък, но пък ръстът на продажбите за година е цели 417,3%. Броят на реализираните на пазара превозни средства с изцяло електрическо задвижване е 46 171 от общо 1,7 млн електрифицирани под някаква форма коли.

Премиум-марката на Toyota – Lexus, също записва добри резултатите – 382 131 продадени автомобила, което е ръст от 22,4% спрямо миналата година. Тогава марката беше с цели 24,6% на минус в сравнение със същия период на 2021 г. Близо 331 000 от продажбите на Lexus са извън Япония. В същото време в страната са реализирани 1 210 431 бройки на „kei car” (малки коли с двигатели с обем до 0,6 литра), които се радват на огромен интерес в родината си.

fallback
  • #9
    raiders ( преди 1 година )
    Браво на Тойота, ще бие и тази година "умрелия" си враг Фолксваген по бройки, а какво ще прави до 2030г.? Смениха си ръководството, но поне имат акъл и си признаха грешките. Може и да се задържат в световното автомобилопройзводство, но към този момент с Тесла няма да се преборят. Китайските марки като Бионд също са много напред.
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе каскет, toyota от 2010 година пуска тези батерии в производство след две години и в момента е точно на същия етап като през 2010 година, само че няма да ги пуска след две, а след 4 години! Също така през 2015 година обясняваше, че през 2020 година ще продават по 1 милион водородни автомобила годишно. Ех ако ги слушахме какво обещават, сега всички щяхме да караме водородни автомобили на toyota или поне техни електромобили с твърдотели батерии. Какво говориха преди две години за електромобилит
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 5 и 6: Тойота 2027 пускат батериите от следващо поколение, с твърд електролит. Това обезсмисля напълно инвестициите им в електромобили със сегашните батерии. Правят го единствено за да закърпят изискванията на регулаторите. Използвайки твоя пример, Тойота до 2030 ще прескочи всички останали със 100 обиколки.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота имат технологиите от най-ефективните бензинови двигатели с КПД над 40% , през мощни дизели за определени пазари, мощни бензинови също за определени пазари, хибриди за всички пазари, където се купуват, водородни технологии,които също са бъдешето на еко автомобилите. Изостанали са обаче при ел.колите , и то с поне 10 обиколки след Фолксваген и Хюндай,а не от Тесла. След Тесла са на 100 обиколки.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота не е играч на пазара на електромобили. Изостанали са както германците бяха изостанали с хибридите, и още са. Но Тойота има всякакви технологии , с които да си позволи да бъде най-голямата автомобилна фирма и не случайно и най-скъпата такава. Просто инженерният им потенциал е огромен и правят от 0,6 бензин до V8 и V12 за Century, Поне предишните поколения, V8 дизел за пазари,където се продават такива машини SUV и Pick up, правят най-успешните хибриди от всеки вид, правят най-ефективните
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 2: "20 милиона, като Тесла е осигурила батерии и материали за тяхното производство.." Ха-ха-ха-ха-ха! Натрупала го е вече по складовете, а!
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Направо е умилително, че още има лапнишаранчета за 26те милиона продажби на Илон :D Тойота ще запази пазарния си дял около 10те милиона, ФауВе сигурно ще се свие, под експанзията на китайските брандове. Основните потърпевши ще са европейските марки. А Тесла може би ще стигне около 3 млн, но за масов бранд където е позиционирана това не е много и рано или късно ще започне да изпитва трудности. Беше първа и имаше преимущества - големите вече наваксаха и влизат в играта да вземат своето
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Отговорът е ясен и категоричен. Toyota е планирала 1,5 милиона през 2025 година, за която от Тесла се планирали около 4 милиона. А за 2030 година от toyota са планирали 3,5 милиона, а Тесла 20 милиона, като Тесла е осигурила батерии и материали за тяхното производство, а за toyota не е сигурно, защото е заложила на батерии които все още не са в производство и всяка година от 2010 година насам ще започнат да се произвеждат след 2 години..., Но засега безуспешно и пак са планирани за 2026, но...
  • #1
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Задачка за наш Тесльо - Тойота продава 46 000 електромобила на година с ръст 417%. Тесла продава 1.8 милиона с ръст 50%. За колко години Тойота ще изпревари Тесла по електромобили?
fallback
Последни