fallback

Как да съживите изтощен акумулатор със сода за хляб

Този метод важи само за т.нар. „обслужваеми батерии“

Когато акумулаторната батерия на колата се разреди, много от шофьорите се стресират и не знаят какво да правят. В крайна сметка това обещава не само трудности при стартирането на двигателя, но и означава непредвидено закупуване на нов акумулатор. Има обаче един начин да удължите ресурса с помощта на импровизирани средства. С какви, ви разсазваме сега.

Да започнем с една важна подробност. Акумулаторът, с който започваме работа, трябва да бъде от типа "обслужваем". При такива акумулатори в горната част се виждат капачки, които могат и да са покрити с общ пластмасов панел. Ако обаче батерията е от така наречените "необслужваеми", тогава е по-лесно да я бракувате, отколкото да се опитвате да я  "съживите". 

За да възстановите акумулатора, трябва да изплакнете „вътрешностите“ му със сода за хляб. Но просто поставянето на содата в батерията няма да проработи, че и по-лошо - устройството просто ще "умре".

Ето защо, първо, развиваме вече споменатите капачки и напълно източваме стария електролит през тях. След това наливаме топла дестилирана вода в чиста бутилка и изсипваме в нея сода бикарбонат. Добавете толкова, колкото може да се разтвори. Важно е да не остава утайка. След това напълваме батерията с получения състав и я оставяме за десет минути, за да започне реакцията.

След това трябва да преминете към следните стъпки: отстранете "течността", изплакнете "вътрешностите" на акумулатора с чиста дестилирана вода и това е всичко. Процесът е завършен. Остава отново да напълните нов електролит с плътност 1.28 и след това да заредите батерията. Акумулаторът трябва да е напълно функционален след около 12 часа.

Как действа методът? Факт е, че чрез измиване на плочите вътре в батерията с разтвор на сода, получаваме реакцията на тази същата сода и киселина. Така се отмиват солите, които се утаяват с времето върху плочите. Тоест протича процесът на десулфуризация.

Но има и минус. С тази процедура самият състав на плочите е частично ексфолиран, но неравномерно. Тоест, ако го почиствате често с този метод, това значително ще намали ресурса на устройството. Има и акумулатори, които не могат да се повлияят от този трик. Дефектът се вижда лесно, като осветите клитките през отворите с фенерче. Ако има откъсната клетка или се вижда ръжда, то тогава батерията е за изхвърляне: не може да се ремонтира.

fallback
  • #4
    йуйу ( преди 1 година )
    За последните години съм си купил два нови акумулатора - Банер и Фаам и двата са на 5 и 4 години съответно и не съм имал никакви драми и не съм ги пипал, зимата се карат по-рядко колите и палят от раз.. не знма какви скапани акумулатори купувате.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    На Румен преведените глупости от рашистки сайтове !
  • #2
    Якишен Моторишен ( преди 1 година )
    A най-добре не рискувайте да си развалите дрехите, или да се изгорите по ръцете или още по-лошо очите и просто си купете нов акумулатор.
  • #1
    От село ( преди 1 година )
    Сега всичко е изчислено да издържи 2 години (колкото е гаранцията)и след това да се скапе! Няма ги онези акумулатори от едно време с дебелите решетки, сега всичко е толкова финно вътре че се чупи от стоене само.
fallback
Последни