fallback

Как да съживите изтощен акумулатор със сода за хляб

Този метод важи само за т.нар. „обслужваеми батерии“

Когато акумулаторната батерия на колата се разреди, много от шофьорите се стресират и не знаят какво да правят. В крайна сметка това обещава не само трудности при стартирането на двигателя, но и означава непредвидено закупуване на нов акумулатор. Има обаче един начин да удължите ресурса с помощта на импровизирани средства. С какви, ви разсазваме сега.

Да започнем с една важна подробност. Акумулаторът, с който започваме работа, трябва да бъде от типа "обслужваем". При такива акумулатори в горната част се виждат капачки, които могат и да са покрити с общ пластмасов панел. Ако обаче батерията е от така наречените "необслужваеми", тогава е по-лесно да я бракувате, отколкото да се опитвате да я  "съживите". 

За да възстановите акумулатора, трябва да изплакнете „вътрешностите“ му със сода за хляб. Но просто поставянето на содата в батерията няма да проработи, че и по-лошо - устройството просто ще "умре".

Ето защо, първо, развиваме вече споменатите капачки и напълно източваме стария електролит през тях. След това наливаме топла дестилирана вода в чиста бутилка и изсипваме в нея сода бикарбонат. Добавете толкова, колкото може да се разтвори. Важно е да не остава утайка. След това напълваме батерията с получения състав и я оставяме за десет минути, за да започне реакцията.

След това трябва да преминете към следните стъпки: отстранете "течността", изплакнете "вътрешностите" на акумулатора с чиста дестилирана вода и това е всичко. Процесът е завършен. Остава отново да напълните нов електролит с плътност 1.28 и след това да заредите батерията. Акумулаторът трябва да е напълно функционален след около 12 часа.

Как действа методът? Факт е, че чрез измиване на плочите вътре в батерията с разтвор на сода, получаваме реакцията на тази същата сода и киселина. Така се отмиват солите, които се утаяват с времето върху плочите. Тоест протича процесът на десулфуризация.

Но има и минус. С тази процедура самият състав на плочите е частично ексфолиран, но неравномерно. Тоест, ако го почиствате често с този метод, това значително ще намали ресурса на устройството. Има и акумулатори, които не могат да се повлияят от този трик. Дефектът се вижда лесно, като осветите клитките през отворите с фенерче. Ако има откъсната клетка или се вижда ръжда, то тогава батерията е за изхвърляне: не може да се ремонтира.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 9 месеца )
    12 години изкара моят
  • #13
    Sm ( преди 1 година )
    И аз съм го правил преди 29 год. След промивката се плакне няколко пъти с вода за да се изхвърлят утайките. С тази процедура изкара зимата и лятото- почти година. Следващата зима не разбрах кой кого измъчи - аз него или той мене понеже всяка вечер го смъквах и зареждах. Смъквах го защото ги крадяха. Може да беше по-добре да го открадне някой, че да ме оттърве. И така до лятото когато направих повторна промивка и го оставих със содата като електролит. Карах така близо месец кохато съвсем издъхна.
  • #12
    Хаха ( преди 1 година )
    1 литър чорба от кисело зеле
  • #11
    11 години ( преди 1 година )
    Върнах моя стария действащ акумулатор и взех нов с отстъпка . При връщането магазинера провери лепенката с гаранция в долната част. Оказа се че съм ползвал този негов акумулатор 11 години преди да почне да ми създава проблеми/изтощава се бързо. Български черен, мисля лиценз на Варта но български 100%.
  • #10
    Акумолаторчик,бивш ( преди 1 година )
    Не го правете киселина и сода най много да се изгорите и Оскарите или очите пазете ги това е опасна глупост и който я побликува трябва да се потърси от органите
  • #9
    ameg ( преди 1 година )
    Абе къде ги има тези обслужвани акумулатори. Те не се произвеждат отдавна. Содата неутрализира киселината. Ако акумулатора е умрял нищо не може да го съживи. С времето протичат химични процеси при които нанесения по плочите в акумулатора материал пада натрупва се на дъното на кутията на акумулатора и дава накъсо така акумулатора е безвъзвратно умрял и нищо не може да го съживи. На времето акумулаторите се рециклираха от кадърни майстори но това беше преди много години. Сега всичко е еднодневка
  • #8
    От съседното село ( преди 1 година )
    Преди години носех акумолатора с две ръце, а сега нося два с една :)
  • #7
    Варта ( преди 1 година )
    От 5 години съм със скъп акумулатор на Варта и няма ядове до ден днешен.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Ми моя е евтин Гигават 45 квч и е на 5.5 години. Е зимата от 2-рата година не държи заряд и си иска зареждане по 2-3 пъти, щото колата не се кара много ама ей го на, на майтап ще изкара 6 години. Преди това имах Банер който изкара почти 5 г без зареждане и умря от веднъж.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не става.
fallback
Последни