За първите шест месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 101,362 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Горе-долу всяка десета от тези коли е Volkswagen Golf, а освен това има хиляди Passat-и, С- и Е-класи, BMW Серия 3 и 5, Audi A4 и A6, и така нататък.
Но в тази статия ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
Най-интересните класики, внесени през втората половина на 2023, можете да видите тук.
25-те най-интересни класики, внесени у нас през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Още в началото на 40-те години във Volvo обмислят създаването на по-достъпен, масов модел. Войната и последвалият й недоимък отлагат плановете, но през 1947 първото PV 444 най-после е произведено, а през 1958 компанията го заменя с осъвремененото PV 544. Eдин екземпляр от тази кола печели рали "Сафари" през 1965.