За първите шест месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 101,362 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Горе-долу всяка десета от тези коли е Volkswagen Golf, а освен това има хиляди Passat-и, С- и Е-класи, BMW Серия 3 и 5, Audi A4 и A6, и така нататък.
Но в тази статия ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
Най-интересните класики, внесени през втората половина на 2023, можете да видите тук.
25-те най-интересни класики, внесени у нас през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Любопитството към автомобилите от социалистическата ера расте, и то не само сред източноевропейските колекционери. Warsawa се прави от полската фабрика FSO по лиценз на ГАЗ М-20 Победа, която на свой ред е един от малкото що-годе оригинални съветски автомобили (въпреки несъмнените влияния от предвоенния Opel Kapitan, чиято поточна линия е разглобена и пренесена в Горки).
Любопитен факт е, че най-големият експортен пазар за полската Warsawa навремето е именно България, където са изнесени 26 655 бройки.


6