Често възникват проблеми с колата на пътя. Пътят е дълъг до сервиза и нямате специален инструмент с вас. За това как можете да намерите изход от трудната ситуация и да идентифицирате неизправност, ви разказваме сега.
Типичен случай от практиката: по време на пътуване вентилаторът за охлаждане на двигателя спира да работи по неизвестна причина. Когато обаче колата се натъкне на неравност или самият водач докосне с ръка перката, "охладителят" изведнъж оживява. Неприятно, а също и водещо до прегряване на мотора. Трябва да решим проблема и то възможно най-скоро.
За да направите това, отворете капака и погледнете релето и кутията с предпазители. Първо трябва да проверите производителността на перката. Това не изисква никакви специални инструменти като мултицети, а и в повечето случаи ние ги нямаме. Достатъчен е обикновен кламер. Погледнете задната страна на капака на кутията с предпазители. Има диаграма, чрез която можете да разберете кои бушони и релета са отговорни за работата на вентилатора. Като правило има два от тях - за първа и втора скорост.
След това изваждаме един от бушоните и затваряме контактите му. Това се прави с помощта на обикновен кламер. Но за да не бъдем "шокирани" в процеса на работа, извършваме цялата операция с ръкавици. Ако лопатките се завъртят само в един случай, тогава, съответно, един от бушоните трябва да бъде сменен. Такава подмяна няма да е проблем, но само ако имате резервни бушони в колата. Същата операция се извършва и с релетата.
Друг начин е да затворите контактите на така наречения OBD2 конектор. Това позволява на водача самостоятелно да прочете кода на определена грешка и след това да намери декодирането на получената стойност в ръководството за експлоатация или в интернет.
Например, след включване на запалването, „Проверките“ започват да мигат на таблота. Първо има дълги сигнали, след това къси. Дълги означава десетици, къси означава единици. Да кажем, че Check Engine мига два пъти дълго и пет пъти кратко, тогава кодът за грешка е 25.
Не забравяйте обаче, че такива диагностични методи се използват само при по-стари автомобили. Например при третото поколение Mitsubishi Pajero методът работи, но при четвъртото не. Там има много повече електроника. Така че, ако имате кола преди 2016 година (а такива коли са болшинството по родните пътища), вземете под внимание този трик. Но ако сте водач на по-нова кола, тогава само специализиран сервиз със скъпо диагностично оборудване ще ви помогне.