fallback

SUV-моделите взеха поредната си жертва

Малката Honda-e отива в пенсия без наследник

Електрическата Honda-е съвсем скоро ще остане в историята, като няма да получи наследник. А причината е, че японската компания се ориентира към разработката и продажбите на SUV-модели, задвижвани изцяло на ток.

„Повече няма да има автомобили с размера на Honda-e, тъй като търсенето на пазара е насочено изцяло към SUV-модели и ние ще се фокусираме там. Докато пазарът го изисква, ще подобряваме нашите автомобили в този сегмент“, коментира Ребека Адамсън от британското подразделение на Honda.

В момента Honda-е се предлага с монтиран отзад мотор със 134 или 151 к.с. Литиево-йонната батерия с капацитет 35,5 кВт/ч осигурява пробег от 220 км с едно зареждане. Компактният хечбек е достъпен единствено в Япония и Европа. Японската компания се надяваше да продава около 10 000 бройки от модела годишно, но резултатите са много по-слабия. И това на фона на сериозното търсене на подобни електромобили.

Honda е готова и с първия си електрически SUV - e:Ny1, който е с размерите на модела HR-V. Той се задвижва от електромотор на предната ос с 220 к.с. и 310 Нм въртящ момент. Батерията с капацитет 68,8 кВт/ч осигурява пробег от 412 км по цикъла WLTP. Продажбите на модела ще стартират през есента, като той ще се предлага в Европа и Китай.

fallback
  • #13
    Въглищен локомотив ( преди 1 година )
    100-150 000 за електрокар с опасна и нетрайна батерия, която в най-добрият случай след 5 години е тотал щета, а подмяната и струва 50 000. Безумно високите цени за много ограничен пробег и несигурно зареждане, което на всичко отгоре в съвсем скоро време няма да е по-евтино от гориво на ДВГ, защото токът ще поскъпва и заради тези малоумия. Да фалират всички литиевопроизвеждащи ***, ЕС ще е от най- потърпевшите, защото се управлява от уникално *** патици.
  • #12
    Ooo ( преди 1 година )
    На тези цени е пълен смях да караш дачия спринг в която един човек трудно влиза при положение че дъстър с фабрична газова пак е толкова. Електричките могат да се наложат на пазара само, когато цената им е същата или по ниска от аналога им на бензин или дизел.
  • #11
    Telavive ( преди 1 година )
    40,000 Евро имах предвид
  • #10
    Telavive ( преди 1 година )
    Тази кола струваше около 40,000 когато излезе на пазара. За по-малко от това имаше EV коли като Renault Zoe и Peugeot e-208 с пробег около 300 км с едно зареждане.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Изобщо на какво се надяват и с новия СУВ модел за да го продават като е толкова зле за цената си спрямо Y, ИД4, ЕВ6 или бз4х то направо е смешно едно бегло сравнение..
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Беше некомглокентна слабихарактеристики за много пари само със симпаричен дезайн не става
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    Бързото зареждане е с 78 КВ и стига 80% за 45 минути
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    От 47 600 в Германия по-точно
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Honda e:Ny1 - около 48 000 евро
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Като им гледам параметрите и на SUV модела, скоро ще реват че и SUV електрички не се търсят. Особено пък, ако му сложат някоя по-висока цена от Тесла модел У и 50 kW "бързо" зареждане. Пък и като му гледам формата, при магистрално шофиране и 250 км да измине ще е голяма изненада!
fallback
Последни