fallback

Трябва ли да слагаме термопаста на джантите?

Този препарат премахва топлината по-бързо

Някои опитни майстори предварително смазват джантите и свързващите повърхности на главините с така наречената термична паста. Има ли полза от това, ви разказваме сега.

Не е тайна, че главините ръждясват с времето, което може да създаде много проблеми. Да кажем, че джантата прилепва здраво към тази главина и често трябва да бъде демонтирана с чук, което може да доведе до повреда на джантата. Знаейки това, много шофьори отстраняват ръждата предварително със специална метална четка или смазват повърхностите с медна или алуминиева грес. Всичко това са традиционни методи, описвани многократно. Има и по-старомоден начин, при който вместо лубрикант се използва обикновен молив.

Сега обаче в модерните сервизи се използва термична паста. Това може да изглежда странно решение, но само на пръв поглед. Факт е, че спирачните дискове стават много горещи по време на интензивни спирания. Топлината се предава както на самия възел на главината, така и на лагера на същата главина.

Смазката в лагера е предназначена за изключително високи температури, но може да бъде просто стара и частично загубила свойствата си. Поради това смазката изтича или изсъхва, което причинява повреда, а лагерите са скъпи. Да, и при някои модели се прдава заедно с модула на главината, което допълнително ги оскъпява.

Термичната паста помага за решаването на проблема. Тя премахва топлината по-бързо, като по този начин удължава живота на и на лагерите. Между другото, свързващите повърхности на алуминиевите джанти също могат да бъдат обработени, тъй като този метал има добра топлопроводимост. И джантите ще бъдат по-лесни за премахване и ще прилепват плътно към главината, което ако не се случи, често води до дисбаланс на колелото.

Един прост експеримент потвърждава позите от термична паста. Обикновен лек автомобил ускорява до 80 км/ч и спира рязко. След пет последователни такива опита дисковете се нагряват до почти 200 градуса! Температурата на главината в същото време е почти 100 градуса! А след обработка с термична паста, индикаторът намалява до 85 градуса. Така че определено има положителен ефект.

fallback
  • #4
    Въй ( преди 1 година )
    ***... Ше го пробвам това
  • #3
    Al ( преди 1 година )
    Дивотии... по.добре да се смаже с грес....
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако хванеш металната дръжка на тигана, който е нагрят до 300 градуса ще разбереш. А за разлика от автомобила, дръжката на тигана не се върти с обороти, които осигуряват 80 км в час, Но въпреки това е студена.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    А трябва ли точно джантата, на която е поставена гумата, да отнема температурата от спирачния диск / главината и да се нагрява повече?
fallback
Последни