fallback

Опасно ли е стартиране на двигателя веднага след даване на контакт?

Всичко зависи от конструкцията и вида на задвижващия агрегат

В интернет има много спорове за това как правилно да „събудите“ двигателя. Веднага след като поредицата предупредителни светлини започне да мига на арматурното табло или трябва да изчакате няколко секунди? Ето какво смятат някои експерти.

Първо трябва да погледнете ръководството с инструкции за употреба на автомобила. Там ясно се описва реда на стартиране. По правило, на по-старите машини можете да го направите незабавно, но на тези, които са по-модерни, производителят съветват да се изчакате. Въпросът е в техническите характеристики на използваната конструкция.

В днешно време в автомобилите има много електроника. Следователно, веднага след светването на поредицата от сигнални лампи, започва вътрешната диагностика на бордовите системи на автомобила. В допълнение към идентифицирането на възможни неизправности, програма, записана в паметта на електронния блок за управление на двигателя, събира данни за температурата на външния въздух. Последното е важно при подготовката на гориво-въздушната смес, особено в студено време.

Ако бързо стартирате колата и потеглите, тогава системата ще се фокусира върху средните показатели, вградени в нея. Тоест процесът на изгаряне на горивото няма да протече идеално и останалият бензин ще започне да се изхвърля в преобразувателя. Това ще доведе до запушване на клетките му с отлагания, което ще доближи до излизане от строя на скъпия агрегат.

Това обаче не е всичко. В началото на движението за известно време ще се усещат вибрации, а на празен ход двигателят ще започне да работи неравномерно. Разбира се, постепенно подобни симптоми ще преминат, защото „мозъкът“ на колата ще се ориентира в случващото се, но не все пак не е необходимото да излагате автомобила си на ненужни натоварвания.

Ето защо, ако видите, че след завъртане на ключа някои лампи продължават да мигат, не трябва да стартирате двигателя. Дайте време на електрониката да избере оптималния алгоритъм за образуване на сместа и да „разпита“ всички сензори.

Дизеловите двигатели, например, имат подгревни свещи, които повишават температурата на въздуха в горивните камери до работни стойности. Ето защо, преди да стартирате такъв агрегат, не забравяйте да изчакате няколко секунди. При употребявани бензинови автомобили, където има минимум електроника, двигателят се стартира веднага. Ако не бързате, можете да чуете горивната помпа да изпомпва гориво. В някои моменти дори една пауза беше е достатъчна, за да напълни свещите.

fallback
  • #27
    Гошо ( преди 1 година )
    Каква чужда статия пак сте опитвали да преведете?
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Като се напълнят свещите и палиш
  • #25
    Ами ако стартирането ( преди 1 година )
    Така е на повечето съвременни автомобили. В този случай не може да се избира колко време да изчакаш. Натискаш бутона и двигателят заработва. Очевидно авторът на статията не е много компетентен.
  • #24
    Жоро ( преди 1 година )
    Стартиране на двигателя,е запалването на двигателя!А след колко време ще потегли автомобила,е друг въпрос!При студен двигател,винаги се изчаква преди тръгване! Колко се изчаква зависи от сезона,от автомобила/дизел или бензин/ и най вече от задкормилното устройство!По принцип,колкото повече време му дадеш на мотора да загрее на място,толкова по добре!
  • #23
    Гост ( преди 1 година )
    Не можахте ли да измислите по смислено име на статията, знаете ли разликата между Стартиране от Английски и запалване на Български език, явно някой е бягъл от час по Български език!?
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето това се казва статия! И заглавието й заглавие, и изреченията в нея са така добре преведени че чак и смисъл някакъв имат, и снимките са топ. Просто образец, ама за 6-7годишно дете. Петърчо ако живо момче, а не някой чатгпт или някакво друго недоразумение на генното инженерство моля те брат, пусни си молбата и си намери друга работа!!!!
  • #21
    Тротоарчо ( преди 1 година )
    Прочети заглавието и не чети съдържанието.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Свиквайте, Петърчо не пише статиите дори и не ги публикува, всичко се прави от един бот, та и вашите професии скоро иначе който има грам мозък е разбрал за какво точно става въпрос!
  • #19
    Народ ( преди 1 година )
    Почеаш да четеш...и веднага ти се приисква да спреш...стила на Петърчо веднага ти се набива в очите...вопиющи глупости и некадърно поднесен текс от Гугъл преводач дори и без опит за редакция....то и не би могло да има редакция, тъй като тоя "автор" е толкова бос, че свят да ти се завие....Петр, при заплата над 300 (триста) лева месечно направо си разбил системата...аз и 2 не бих ти дал...
  • #18
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Не знам защо ми триете коментарите, ама едно безплатно съветче ще ви дам. Когато превеждаш, дори с гугъл, е добре да поназнайваш езика, от който превеждаш. Щото на английски суич он, рън и старт енджин са различни неща. Айде, със здраве!
fallback
Последни