fallback

Колата на Xiaomi изненада с много тежка батерия

Електрическият седан на производителя на смартфони ще излезе на пазара догодина

Нови подробности за електрическия автомобил на китайския производител на смартфони Xiaomi, бяха разкрити от портала CarBewsChina, който публикува снимка на стикер, съдържащ данни за тяговата батерия на бъдещия сериен модел. 

Електромобилът ще бъде оборудван с батерия с капацитет 101 кВт/ч, чието тегло ще бъде 642 кт. Самата батерия Xiaomi ще разработи напълно самостоятелно. Според информациите, Xiaomi MS11 ще може да измине над 800 км с едно зареждане, което е повече от, например, Tesla Model 3 с най-голям пробег.

Има и други подробности за модела Xiaomi MS1, който трябва да излезе на пазара през първата половина на следващата година. По-рано китайска корпорация регистрира търговската марка Modena, като вероятно именно това име ще бъде дадено на седана. Той ще получи и усъвършенстван автопилот, използващ най-новата версия на чипа Qualcomm и модерна мултимедийна система на собствената операционна система на Xiaomi.

Modena ще има поне две модификации - с един и два електрически мотора. Освен това за по-мощна версия с двумоторно задвижване се планира по-лека батерия - теглото й ще бъде на ниво 400-500 кт, тоест приблизително като модела Avatr 11 (520 кг). По неофициални данни цените на седана Modena ще започват от 150 000 юана (19 000 евро).

По-късно - през 2025 г., втора кола, наречена Le Mans, ще се присъедини към Modena в гамата на производителя на смартфони. Отначало Xiaomi ще произвежда до 300 000 автомобила годишно, а след това се планира да увеличи обема до 10 милиона, измествайки лидерите на пазара на електрически автомобили. За сравнение Toyota, която заема първо място по продажби в световен мащаб през 2022 г., е продала 10,4 милиона автомобила.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Само ние тука типично по бай ганьовски си седим на нашия ***, с нашия нищожен мащаб и оборваме китайците, които мислят 1000г. напред. Не 10млн., а 100млн. ако решат ще произведат и продадат. И това без да се целят в похабения и изтощен европейски пазар. Нито американски. Само Китай и Индия им трябва. Проста математика, другари, тесладжии!
  • #7
    До 1 ( преди 1 година )
    През 1998, когато си купих първия лаптоп, ме питаха за какво ми е преносим компютър. Това било абсолютно ненужна вещ. Днес се продават по един милиард смартфона годишно, които са хиляди пъти по-мощни от онзи лаптоп, който тогава струваше колосолните 4000 лв и беше върха на сладоледа.
  • #6
    До 3 ( преди 1 година )
    Ако през 2010 година някой ти беше казал че тогава основаната фирма xiaomi ще изпревари по продажби nokia, която тогава беше безапелационен лидер на пазара на мобилни телефони, как щеше да го изгледаш И какво щеше да си помислиш? Пич това беше само преди 13 г.! Като гледам как вървят нещата, историята ще се повтори и със toyota, които са точно като nokia което се беше вкопчила в симбиян. Тоест през 2035 година ще видим.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    килотона
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво ще рече 642 кт некадърнико
  • #3
    Джипко Бибитков ( преди 1 година )
    Начи, колко лесно ставала работата!! :) Произвеждаш по 10 млн. коли на година и веднага ги продаваш - и готово ! Изместил си Тойота от пазара! Проста работа! :)
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Като им гледам батерията, само могат да си мечтаят за 10 млн.
  • #1
    Лудория ( преди 1 година )
    Всички искат да продават по 10 милиона автомобила. Как им хрумват такива числа с малката гама модели и утопията, че всички ще си купят електромобил!?
fallback
Последни