fallback

Volkswagen направи волан с вградени бутони

Всички функции на автомобила ще може да се управляват само от кормилото

Германският производител Volkswagen патентова нов волан, който може да бъде използван за бъдещите модели на марката. Той е коренно различен от всичко, което сме виждали до момента, тъй като няма лостчета, а всички контроли за управление са вградени в него.

Функциите за управление на различните системи се намират от вътрешната страна на ръба на кормилото. Това предполага възможности за използване както на физически, така и на сензорни бутони, като техният брой може да варира според модела на автомобила или неговото оборудване.

Воланът е проектират така, че да се предотврати случайно натискане на бутони. При докосване или натискане за първи път контролите се маркират и след това шофьорът може да изберете различна функция. Има управление на фарове, темпомат, мултимедия и други системи на превозното средство.

От компанията посочват, че управлението на новата система е максимално просто, като единственото изискване е водачът да не сваля ръцете си от кормилото.Това подобрява безопасността не само на возещите се в автомобила, но и на всички участници в движението.

Засега обаче не се съобщава кога новата система ще се появи на колите на Volkswagen. Най-вероятно първоначално тя ще бъде поставена на някой от бъдещите концепти на марката и едва след това ще дебютира при сериен модел

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9 - Представи си, че не сме 2001-а година, че всичко се предава безжино и че всеки бутон изпраща код ...
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Не дай си боже докато завиваш натиснеш някой бутон по грешка или през жегата от потните ти ръце се прецака нещо. Това е най-много лоша и ненадежда идея
  • #9
    Не дообмислено ( преди 1 година )
    Представете си колко много функции има е една кола минимум по две жички за всяка.И си представям телефоните с затварящи капаци или плъзгащи който максимум две години и са за ремонт на лентов кабел.И сензори който в жегата като си с потни ръце да определят на къде ще завиеш в случай,че воланът е статичен и е със сензори за движение върху волана и бутоните са неподвижни.И в двата случая са опасни и не надеждни за дълго използване и употреба.От двойка на горе само проблеми.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    За определени функции не е лоша идея,
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    освен бутон за климатик други не ми трябват
  • #6
    Последния софиянец ( преди 1 година )
    Къде е гостенина , дето си купувал 20 годишен избушеняк да ни обесни колко е надежден ? Съвет към всички , не бъдете избушеняци като гостенина , изкарвайте повече пари , и карайте нови коли !
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Вече са ти написали, че това са допълнителни контроли и ги има и на сензорния екран. Точно както някой модели имат врътка (не е потенциометър) за усилване на звука на мултимедията, която е дублирана и с бутони за усилване и намаляване на звука на волана. И като трети вариант можеш да направиш това и с гласова команда. Тоест всеки допълнителен бутон ти улеснява а не ти усложнява живота. Проблемът е когато едно време беше единствен и като се повреди, нямаш особен избор!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е нито практично, нито ергономично. За сметка на това е скъпо и модерно. Важното е да има дране! И като се повреди едно копче директно да се сменя целия волан щото са решили да е консуматив вече.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой сензорен за паламарката даже трябва, ама трябва втори мозък да се сетиш
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Човешката глупост край няма!
fallback
Последни