fallback

Renault обнови първото си SUV-купе

Arkana получава промени в дизайна и опростена гама

Известен още като Megane Conquest и XM3 в зависимост от пазара, Renault Arkana беше сред първите масови SUV-купета, които излязоха на европейския пазар. Моделът записа добри резултати, като само на Стария континент записа над 165 000 продажби. И сега идва ред за неговото обновяване.

Arkana става най-новият модел на Renault, който приема преработеното корпоративно лого на компанията и се предлага с черни, сатенено хромирани или тъмно хромирани акценти в зависимост от нивото на оборудване. За улеснение на клиентите вече се предлагат само три варианта - Evolution, Techno и Esprit Alpine, като последният замества RS Line и се настанява на върха на гамата.

Останалите промени включват частично затъмнени светлини и тъмни акценти, заместващи сребристото. За Esprit Alpine са предвидени луксозни 19-цолови джанти в два цвята, както и лого на Alpine, украсяващо предните калници. Освен това има леко актуализирана предна решетка в сравнение със старата RS Line.

В салона основният вариант е комбинация от червени, бели и сини шевове на картите на вратите. Седалките са обвити в комбинация от изкуствен велур и това, което Renault нарича Eco Tep – при него 10% от използваните материали са с биологичен произход.

Под капака няма промени, като клиентите ще могат да избират от същите „меки“ хибридни бензинови агрегати със 140 и 160 к.с., в чиято основа е 1,33-литров двигател с 4 цилиндъра. По-слабата версия има 260 Нм въртящ момент, а по-мощната – 270 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 9,1 и 9,8 секунди.

За Arkana се предлага и версия E-Tech със 145 к.с., получени от 1,6-литров бензинов атмосферен двигател, електромотор и стартер-генератор. Батерията е с капацитет 1,2 кВт/ч, като от Renault твърдят, че до 80% от движението в града може да става само на електричество. В сравнение с конвенционален бензинов двигател разходът на гориво е намален с 40%..

В същото време обаче Arkana E-Tech е най-бавният от всички агрегати, като ускорението от 0 до 100 км:ч отнема 10,8 секунди. Това е и най-тежката версия – 1435 кг, докато двата варианта с „мек“ хибрид тежат съответно 1336 кг (2945 паунда) и 1347 кг (2969 паунда). Пълният хибрид използва многорежимна автоматична скоростна кутия E-Tech в сравнение със седемстепенната EDC (двоен съединител) на с другите хибридни варианти.

Освен това при версията E-Tech товарният капацитет е намален от 513 на 480 литра с поставени задни седалки. Ако те бъдат свалени, обемът се увеличава до 1263 литра, което е с 6 литра по-малко от моделите с „мека“ хибридна система.

Renault ще започне да приема поръчки за обновената Arkana по-късно това лято, както предстои да бъдат обявени и цените на обновеното SUV-купе.

Още снимки на обновената Arkana - вижте в галерията:

fallback
  • #1
    Ха ха ха! ( преди 1 година )
    По улиците има повече Ламборджинита Урус и Ролс Кулинан от това рено-недоразумение! Пуста държавна ежемесечна дотация - да са фалирали 100пъти досега. Факт!
fallback
Последни