fallback

Как еволюира Toyota Prius през годините

Най-известният хибрид почти не променя механиката за близо 30 години

Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания. Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.     Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Външно, последното поколение ми харесва и то много.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    само минавам да питам за един приател защо около пътната инфраструктура има силно озеленени площи и въздуха е чист нали въглеродния диоксид е пагубен за природата
  • #27
    Шминти ( преди 1 година )
    Няма какво да се уча Как се смята. Хората са го сметнали. Казах ти че всички го смятат един тон на мегаватчас за централи като нашите без улавяне на въглеродни емисии. Има други, при които емисиите са и по-ниски. Само че не забравяй че към емисиите на електромобилите трябва да добавиш и емисиите от изгарянето на бензина на хибридите защото те харчат и бензин и ток едновременно, но услужливо никой не смята емисиите на тока, нито неговия разход. Пък и по статистика, 90% никога не ги зареждат с ток
  • #26
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шменти няма да е лошо да се ограмотиш колко СО2 отделя изгарянето на килограм *** иначе е безсмислено да говорим ;) При 40% пак си над ДВГ и това е без да смятаме двойните емисии за производство на ел...
  • #25
    Шменти капели ( преди 1 година )
    "ако приемем 20 кВч/100) при 60% въглища в микса и всичко останало чиста зелена енергия, ще ти трябват 9.5 кг въглища с еквивалент 225 грама СО2 " хайде по-полека си приемал, а просто прочети колко плаща за въглеродни емисии една въглищна централа. Плащат по един килограм на киловатчас. 20 кг за 20 kWh За България БЕШЕ 40% от микса от производството, но сега с тези фотоволтаици падна доста. В момента е под 10% но при 40% са 8 кг на 100 км - 80 г/км в най-лошия сценарий и намаляват.
  • #24
    Абе шваба с каскет ( преди 1 година )
    Аз мога да се обзаложа че за 1000 км пробег ще дам повече или по-малко разход от това което е написала Тесла. Ти само кажи и ще мина 700 или 300 км вместо 500 на Тесла. Хайде да те видя Ти можеш ли да минеш 1 000 км с 5 л и разход 0,5 на 100? Пак питам някой от вас иска ли да се обзаложи дори с три пъти по-голям разход 1,5 на 100 дали може да ги мине? Значи признаваш че са те излъгали 12 пъти в разхода и вместо 0,5 в реалността харчи 6 на 100? При Тесла зима-лято разликата е 10%
  • #23
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    "Казах ти усреднени стойности за десетки, за хиляди автомобили, не за един конкретен. " Както виждаш, Не ти искам уреднени стойности между най-лошия и най-добрия хибрид на toyota. Избери най-добрия и ми покажи какво може? Май забравяш че тези половин литър и 11 грама, са за остатъкът до 100 км от първите, 85 които са на ток. Тоест харчи половин литър на 15 км. Много услужливо смяташ само тези емисии, но забравяш да сметнеш емисиите и разходът на тока!
  • #22
    Хибридният ( преди 1 година )
    Тойота продаде 2.6 милиона хибрида само миналата година. Когато някой я задмине с електромобили, ела се обади. За 20-те милиона хибрида преднина хич няма и да отварям дума..
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    За едно си прав - че еволюира бавно. Бавно е. Толкова бавно, че докато стане кола от него, светът мина на електромобили и вече на никой не му пука за хибриди. Толкова за Тойотка и "философията" и. Сигурно името и е "вечно нерелевантни!"
  • #20
    Хибридният ( преди 1 година )
    Приус еволюира точно както трябва - бавно, стабилно и постоянно. Точно както Тойота ще го направи и с електромобилите си. Философията им е такава.
fallback
Последни