fallback

Eто заради какво Ford ликвидира Fiesta

Новият електрически Explorer е на платформа на VW и ще е тройно по-скъп от суперминито

На 7 юли, петък, приключва една от най-успешните страници в историята на европейските автомобили: последният Ford Fiesta ще слезе от конвейера в завода на американската компания в Кьолн. След 47 години, в които бе един от ключовите модели на европейския пазар, Fiesta си отива, за да отстъпи място на три пъти по-скъп електрически SUV, построен върху платформа на Volkswagen.          След 47 години на пазара като един от най-достъпните и обичани автомобили в Европа, Fiesta напуска сцената този петък           Ford потвърди, че спира да сглобява седмата генерация на Fiesta и няма да предложи наследник на суперминито. Компанията иска да освободи производствения капацитет на завода в Кьолн за първия си масов електромобил - Explorer. "Идва моментът, когато ни трябва повече пространство, защото превръщаме завода на Fiesta в център за производство на изцяло електрически автомобили. Затова трябваше да вземем решението да спрем Fiesta", обясни Мартин Сандер, генерален мениджър на Ford Model e Europe, пред британското Autocar.

Преобразяването на фабриката, което започна още миналата година, ще струва на Ford около 2 милиарда долара. Самият електрически Explorer е построен върху платформата MEB на Volkswagen, върху която са модели като ID.3, ID.4 и ID.Buzz. Все още няма информация какво задвижване ще ползва версията на Ford. Компанията обаче официално обеща зареждане на батерията от 10 до 80% за едва 25 минути.           Ford се надява Еxplorer да стане първият масов електрически модел в Европа           Краят на Fiesta означава и отпадането на поредния достъпен модел от европейския пазар за сметка на скъп заместник. Стартовата цена на Explorer ще е около 45,000 евро - близо три пъти над тази на Fiesta, макар и суперминито да поскъпна много в последните години.

Ford планира да пусне общо девет електрически модела в Европа до догодина. Единият от тях също ще е базиран върху MEB платформата на Volkswagen и е описван от компанията като "спортен кросоувър". Освен това предстои пазарен дебют на електрическата версия на Ford Puma, която ще се прави в румънския завод на компанията в Крайова, успоредно с E-Transit Courier и E-Tourneo Courier.

Прогнозите на Сандър са Ford да продава 600,000 електромобила годишно в Европа до 2026.          Още снимки на Ford Explorer вижте в ГАЛЕРИЯТА:

          

fallback
  • #6
    Johnny Bravo ( преди 1 година )
    Ами фв спечелиха от цялата работа , дадоха дървеното и трошливо Caddy за сметка на по здравия и комфортен Connent , а ford им дадоха доста по надежния Ranger. Явно всички са доволни освен нас , щото тябва да вадим вече по 50 хилки за нова "баничарка". Иначе фиестата си е топ, жалко.
  • #5
    Класика ( преди 1 година )
    Нищо не приключило! Трябва ние да ги приключим както бунтовете в Франция! Сектата Трюдо Макрон Шолц Нехамер Байдън Урсула и още няколко престъпника нападнаха света,организираха ковид,антихристиянството с родител 1 2 3 и още няколко,създаде война която им е нужна,и ни смота с репресивни закони да купуваме климатичния убиец и похитител на човешкото здраве ел колите!!! Тези парцалени кукли изпълняват поръчки на богати клубове,а нас ни стегнаха с еничарите Кирчо, Кокорчо,Габриел, Тагарев и Денков!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла и китайците ще закрият, още тази година.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Тея май са решили да напускат европейския пазар. Фиеста е моделът, който ги крепи тук. Скоро ще видят, че ще са на загуба и ще напуснат. Не виждам кой ще купува ФВ с емблема на Форд на по-висока цена вместо да си вземе оригинала. Иначе жалко за Форд. През 90-те правеха доста читави автомобили. Имал съм Фиеста и Ескорт и си бяха доста прилични като качество. Карал съм Сиера и Скорпио. Много добра возия имаха тези коли и бяха също сравнително здрави. Всичко това вече е минало и Форд си отиват също
  • #2
    Нищо ново ( преди 1 година )
    Още през 2016 година от Форд обявиха, че ще спират разработка на леки автомобили. Произвеждат само SUV и пикапи, тъй като от тях се изкарват повече пари.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    мда. А беше време, когато Форд значеше евтина, читава за каране кола. Сега претапицирани фолксвагИни с 15% надценка...
fallback
Последни