fallback

Най-здравите и най-чупливите 3-годишни коли според TUV

Качеството на производство видимо спада спрямо предишни години, за пръв път няма Toyota в Топ 30

За много хора покупката на 2-3-годишен автомобил е доста по-смислена, отколкото покупката на нов. Така огромната обезценка от първата година, която при някои модели стига до 30%, остава за нечия друга сметка. В същото време получавате все още нов автомобил, от актуално поколение, който може дори да има валидна гаранция за още две или дори четири години. Тригодишните коли все още са интересни за лизингодателите, а в същото време така можете да избегнете някои разходи, които дилърите принудително стоварват върху купувачите на нови коли.           Докладът на TUV за тази година се основава на данни от рекордните 9,583,319 технически инспекции. Във всички възрастови категории, включително и при тригодишните автомобили, резултатите се влошават забележимо спрямо 2021            След като ви запознахме с резултатите от доклада на TUV за 2023 година при 11-годишните, 9-годишните, 7-годишните и 5-годишните автомобили, сега идва ред да видим как стоят нещата и при тези на 2 до 3 години - тоест произведени през 2019 и 2020 година. Тук средният процент на коли с констатирани дефекти е 5.3% - с цели 0.6% по-висок, отколкото в доклада за 2022 година. Вероятно поне отчасти това се дължи на локдауните и блокираните доставки през 2020.            Най-здравите 3-годишни автомобили според TUV (ГАЛЕРИЯ):

            Най-забележимата тенденция в тазгодишната класация е изоставането на Toyota. Японската марка, която допреди пет-шест години доминираше в ранглистите на TUV, сега няма нито един модел в Топ 30. Два от бестселърите на марката - Auris и C-HR - дори са се смъкнали в жълтата зона на класирането. Aygo е във втората половина на таблицата.

Другите две марки, които вървят надолу в тазгодишното изследване, са Ford и BMW. Ford няма нито един свой автомобил в първата половина на таблицата. За сметка на това цели пет - Focus, S-Max, Ka+, Mondeo и Galaxy - са в червената зона на най-проблемните автомобили.           Superb, един от бестселърите на Skoda у нас, за пръв път се смъква в червената зона при моделите с най-много повреди. Но това е и колата с най-висок среден пробег                   При BMW нещата не са толкова зле - компанията има четирима представители в зелената зона (X3, X4, 2 Active Tourer и MINI Countryman), а повечето й останали модели са в средата на таблицата. Но Серия 5, един от ключовите модели, е в червената зона, а Х5 и Х6 се нареждат сред 10-те автомобила с най-много дефекти, в компанията на марки като Dacia и Citroen.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: Audi A6/A7 - 3.5, Skoda Karoq - 3.5, Mitsubishi ASX - 3.6, Suzuki SX4 - 3.6, Audi A4/A5 - 3.8, Skoda Scala - 3.8, Volvo XC40 - 3.8, Mercedes E-Class - 3.9, Opel Mokka - 3.9, Toyota Yaris - 3.9, Seat Ateca - 4.0, Kia Rio - 4.1, Mazda 2 - 4.1, BMW 2 Active Tourer - 4.2, Hyundai Kona - 4.3, Nissan Qashqai - 4.3, VW Golf - 4.3, Mazda CX-3 - 4.4, Mitsubishi Outlander - 4.4, BMW X3/X4 - 4.5, Nissan Micra - 4.5, Kia Venga - 4.6, Mini Countryman - 4.6, Renault Kadjar - 4.6, VW Tiguan - 4.6

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: BMW X1 - 4.7, Opel Grandland - 4.7, Peugeot 208 - 4.7, Renault Scеnic - 4.7, Volvo XC60 - 4.7, Kia Ceed - 4.8, Toyota Auris - 4.8, Toyota C-HR - 4.8, Hyundai i20 - 4.9, BMW X2 - 5.0, Mini Hatch - 5.0, Ford Fiesta - 5.1, Skoda Fabia    - 5.1, BMW 1/2 Series - 5.3, Ford Ecosport - 5.3, Renault Zoe - 5.3, Skoda Kodiaq - 5.3, Citroеn C3 - 5.4, Seat Arona - 5.5, Suzuki Swift - 5.5, VW Polo - 5.5, Ford C-Max - 5.6, Ford Kuga - 5.6, Hyundai i30 - 5.6, Mercedes M/GLE - 5.6, Nissan Juke - 5.6, Opel Corsa - 5.6, Suzuki Jimny - 5.6

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: Honda Civic - 5.7, Kia Sportage - 5.7, Opel Astra - 5.7, Peugeot 2008 - 5.7, Hyundai Tucson - 5.8, Seat Ibiza - 5.8, Volvo S60/V60 - 5.8, Toyota Aygo - 5.9, VW Touran - 5.9, Mazda CX-5 - 6.0, Opel Zafira - 6.0, BMW 3/4 Series - 6.1, VW Up - 6.2, Mazda 3 - 6.3, Renault Mеgane - 6.3, Fiat 500 - 6.4, Seat Leon - 6.4, Opel Insignia - 6.5

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Ford Focus - 6.7, Mazda 6 - 6.7, Skoda Octavia - 6.7, VW Passat - 6.7, BMW 5/6 Series - 6.8, VW Caddy - 7.0, Renault Clio - 7.1, Fiat Panda - 7.2, Peugeot 308 - 7.2, Citroеn Berlingo - 7.3, Ford S-Max - 7.4, Ford Mondeo - 7.9, Fiat Tipo - 8.0, Skoda Superb - 8.0

В червената зона за пръв път попадат и два модела на Skoda - всъщност двата най-популярни на българския пазар, Octavia и Superb. Донякъде оправдателно за Superb e, че това е автомобилът с най-голям среден пробег от всички изследвани - 71,000 километра. По този показател близо до него са Volkswagen Passat (също в червената зона), Mercedes E-Class и BMW 5 Series.            Dacia Logan от предишното поколение е най-проблемният тригодишен автомобил според данните на TUV. За утеха на собствениците му на дъното компания му правят няколко пъти по-скъпи автомобили                   В Топ 10 отзад напред се нареждат всички модели на Dacia, а също и три минивана, които традиционно са сред най-чупливите (Ford Galaxy, VW Sharan и Seat Alhambra). Изненадата е класирането на BMW X5, както и това на Opel Crossland - марката от Рюселсхайм не бе имала класиране на дъното на таблицата, преди да бъде погълната от групата Peugeot-Citroen.

ПОСЛЕДНИТЕ 10: 121. Ford Galaxy - 8.1 (56,000 км среден пробег) 122. Opel Crossland - 8.2 (    27,000 км) 122. Seat Alhambra - 8.2 (52,000 км) 124. Dacia Sandero - 8.5 (31,000 км) 125. Dacia Duster - 8.7 (38,000 км) 126. BMW X5/X6 - 8.8 (61,000 км) 127. Citroën C3 Aircross - 9.4 (31,000 км) 127. VW Sharan - 9.4 (57,000 км) 129. Dacia Dokker - 10.8 (40,000 км) 130. Dacia Logan - 11.6 (40,000 км)       

 

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    ако на един автомобил, например, му се счупи 10 пъти копчето за лампата в купето, а на друг 2 пъти му блокира двигателя, вторият по-надежден ли е? понеже се е счупил 2 пъти само, а не 10 пъти :)
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Skoda Octavia - 6.7, Skoda Superb - 8.0====== Октавията е разочарование за мен - притежавам такава закупена пред малко повече от година от Еуротек - първите 7/8 месеца отлично поведение и без забележка. След това се започна - дразнещо проскърцане от предните седалки, забиване и рестартиране по време на движение на инфо дисплея/навигацията ( след последния ъпдейт почти всяка седмица веднъж), трудно включване на първа скорост ( особено сутрин), сигнализация за грешки...
  • #28
    Мемфис ( преди 1 година )
    Вие, русолизците ако на TUV не вярвате, на резултатите и анализите от нашите преглесюди ли се оповавате? TUV е безкомпромисен и щом имаш печата му можеш да си сигурен в тази кола! Няма друга институция в света за проверка на МПС, която да е по- стриктна и безпристрастна от германският TUV!!!!
  • #27
    do 26 ( преди 1 година )
    ами пич , признай си ... взел си трошка от тези където са ги карали Германия - Турция всяко лято , даже е възможно да си го виждал по Тракия години преди да го вземеш . бмв не е лоша кола , просто втора употреба е карана доста ...
  • #26
    Карам е90 ( преди 1 година )
    Да си бях взел Пасат когато ходих за копфтор. Моя б0клуук го вкарвам всеки месец в сервиз поради някаква причина. Сега, буквално дни преди морето датчика за маслото се сбъгяса и ме вкара във филми. Върнах се от морето - централното се бъгна и не мога да си вляза (или изляза) от колата. Даже капачката на резервоара заби и не мога и бензин да си сипя. Жегата ли я напече, какво става не знам. Лампи по таблото всеки ден.Почвам да се отказвам от тази марка. Всяко следващо поколение е все по-трошливо.
  • #25
    Ох, Докторе ( преди 1 година )
    Пълна простотия за хора, които си нямат представа от автомобили.Вие виждали ли сте разглобен съвременен бензинов двигател?Нека да ви открия една тайна - всички масови марки бронзовите двигателите са почти еднакви!И всички са пълен *** с тънки стени и тънки маслени пръстени. Проектирани са да изкарат гаранцията.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Това са пълни простотии. ТЮФ откога са започнали да установяват проблеми с акумулаторите не ми е ясно и как го установяват не разбрах? Всичко е изсмукано от пръстите, за да може някой да бутне определени коли напред, а други да ги изкара ненадеждни. Измамата е пълна, както немците си ги правят от край време. Защо не изкарат статистика кои марки, модели и т.н не са минали технически преглед и защо. В базата им данни го има това, но странно не го вадят, а си измислят неща, които нямат общо с техни
  • #23
    Алекс ( преди 1 година )
    Верваме,верваме,ама много верваме на поръчковия TUV. Дачия Сандеро утрепа Голфо по продажби и веднага я сложихме в червената зона.Обаче, в действителност Дачията е здрав и надежден автомобил на по-достъпна цена.
  • #22
    до #21 ( преди 1 година )
    Точно пък в такъв, като теб ли си мислиш, че ще се вслушам?В момента имам 2 автомобила на марката. Един в Канада и един в България, който карам докато съм отпуска в Родината за по няколко месеца.Имах и едно V50 преди това.Нека да продам сегашното в Канада, като се прибера от отпуска и с радост ще си купя "китайско", че даже бих се и набутал с хилядарка или две, за да му отключат ограничението от 180 км/ч и (за съжаление) го заключат на 250 км/ч. Знам за поне 2 тунинг фирми, които го правят ...
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    канадеца стой по далеч от китайското волво не случайно ги ограничиха до 180 км.ч.
fallback
Последни