Един Jeep трябва да може всичко, и така е от десетилетия насам. А сега, благодарение на малко помощ от компанията Tischer, марката вече е в състояние да ви предложи и удобен дом - който може да ви отведе и в най-затънтените и недостъпни кътчета на планетата. Запознайте се с Jeep Gladiator Tischer Box 230 S.
Предлагането на кемпери на пазара е огромно, но повечето от тях са предизвикващи задръствания тромави кутии. Докато тук имате задвижване на четирите колела, 600 Нм въртящ момент и капацитет за теглене на 2.7 тона - колкото да закачите още една "стая" отзад към жилището си. Покривните кори и вратите могат да бъдат премахвани. А ако летният бриз е твърде мек, едно движение на китката е достатъчно, за да падне и предното стъкло.
Най-впечатляващото е, че тази конверсия е не само лесна, но и обратима. Поставянето на кутията Tischer Box 230 S става с акумулаторен винтоверт за 15 минути. Но да имаш толкова пространство, не е никак евтино. Самият Gladiator струва 74 500 евро, а "къщата" - още 39 000 евро.
Естествено, има разлика с караваната. Стъпенката на Gladiator е доста висока, дори ако не е оборудван с по-високо шаси с 20-инчови офроуд гуми. Кутията за газови бутилки се отваря на височината на гърдите, за щастие тук трябва да боравите само с петлитрови бутилки.
Но пък "кутията" е по-просторна, отколкото изглежда отвън. Нишата се извива по цялата дължина на двойната кабина на Jeep, което позволява двойно легло с дължина 1,98 метра и ширина 1,50 метра, както и три просторни кутии за съхранение отпред. Пред леглото е удобната зона за сядане, която може да се превърне във второ легло с няколко лесни стъпки. Една хитроумна плъзгаща се врата води към банята, която може да бъде обзаведена толкова елегантно, че душът да функционира и като отворена съблекалня с голямо огледало.
Що се отнася до интериорния дизайн, в работилницата в Кройцвертхайм не мислят много за модните ефекти и вместо това залагат на практични форми, спокойни цветове и издръжливи материали. Пластмасовият под с кафяво-бежови петна изглежда така, сякаш би могъл да бъде и в коридора на началното училище, но се усеща също толкова издръжлив при тестване. Компанията прави само 240 кутии годишно, и то на ръка, така че можете да разчитате на високо качество на изработката. Празната кабина на Tischer 230 S тежи само 635 килограма без екстри и вода в резервоара, което не затруднява никак Gladiator в движение. Американският модел може да ускори от място до 100 км/ч за 8.6 секунди, но никой, който си държи чашите в шкафа отзад, не би изпробвал това.
Gladiator се представя добре, и когато става дума за разход на гориво. Просто защото под капака му е не някой американски бензинов гигант, а италиански 6-цилиндров дизел. В съчетание с 8-степенния автоматик на ZF той осигурява сериозна, но плавно разпределяна мощност.
Вижте как изглежда Tischer 230 S отвътре (ГАЛЕРИЯ):