fallback

Dacia Sandero удържа лидерството на европейския пазар

За втори пореден месец румънският хечбек е най-продаваната кола на континента

Хечбекът Dacia Sandero е най-продаваният автомобил в Европа за май, според статистиката на JATO Dynamics. Така за втори пореден месец моделът на румънския производител е лидер на европейския пазар.

През май на Стария континент са закупени общо 21 745 Dacia Sandero, което е със 78% повече от същия период на миналата година. Най-често компактният автомобил се продава във Франция, Испания, Италия и Германия.

На второ място, малко пред Sandero, е електрическият кросоувър Tesla Model Y с 21 530 продадени единици Германският кросоувър Volkswagen T-Roc затваря челната тройка с резултат от 18 333 броя (+7% спрямо резултатите за същия период на миналата година).

Следва Peugeot 208, чиито продажбите през май падат с 1% до 18 157 бройки. Пето място е за Renault Clio, което е продадено в 18 078 екземпляра (+87%). В челната десетка влизат още Opel/Vauxhall Corsa (17 405 броя), Toyota Yaris (15 741 броя), Volkswagen Golf (15 424 броя), Skoda Octavia (15 183 броя) и Peugeot 2008 (14 845 броя).

По данни на JATO Dynamics за 28 европейски пазара, новите регистрации на превозни средства през възлизат на общо 1 116 472, което е с18% увеличение спрямо 943 435 през същия месец на миналата година. Това довежда общия брой от годината до момента до 5,3 милиона единици, което е увеличение със 17%.

В същото време обаче продажбите за тази година до момента са под 6,93 милиона единици, регистрирани през същия период на 2019 г., и е подобен на нивата, наблюдавани през 2021 г., когато пазарите, бяха засегнати от недостига на полупроводници.

fallback
  • #31
    Я ( преди 1 година )
    А защо поставяш гражданите които си купуват новите автомобили на една везна с мен? Аз не съм от тези които си купуват новите автомобили и не си купувам чисто нов ДВГ, но да съветвам хората да си купуват чисто нов електромобил. Имаш ли някаква идея какъв е профилът на българския купувач на чисто нов автомобил? Смяташ ли че си го купува за да го кара по 10 000 км годишно? Чисто нови автомобили се купуват за да се карат!
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Отново те цитирам "...Колко ли време ще отнеме на фирмите, а след това и на гражданите които купуват новите автомобили да го осъзнаят?...". ГРАЖДАНИТЕ - средно статистическия човек. Или ти нито си гражданин нито си средностатистически.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    А ще взема електричка защото, след евро 7 очаквам да останат само 3 цилиндрови миксери по 110-120 коня и плъгин-и. А като ще дам една торба пари за кола която на практика ще е електричка - няма смисъл. Отделно ги виждаме как управляемостта на плъгините е по-зле от на електричките.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Я пак повтори тази лъжа? Цитирай къде съм казал че някой който минава по 13 000 км му е изгодно да си купи електромобил? Неслучайно говоря за фирми и хора, които така или иначе са тръгнали със 100 000 лв да си купят електромобил или изминават по много километри годишно. Защото те са модел 3 е в класа на BMW 3, mercedes c class и audi a4, но е на същата или по-ниска цена от тях още днес. Надали скоро ще има обаче електромобил на цената на dacia sandero за да обобщаваме.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Не те питам защо не оправдаваш покупката на електричка. Питам защо ти питаш другите хора в твоето положение защо не си купуват електричка.
  • #26
    До 24 ( преди 1 година )
    Пак задаваш отговори. Понеже карам по малко километри не си купувам нито нов автомобил нито ще си купя електричка. Предпочитам 4-5 годишен автомобил на половин цена в рамките на 20-30 000 лв, за предпочитане мощен SUV. Преди короната си купих такъв и е единственият автомобил който карам вече трета година, защото в момента струва много повече отколкото го купих, но ако го продам няма да мога да си купя много по-нов автомобил за тези пари. Повечето хора не си купуват чисто нови автомобили!
  • #25
    До 21 ( преди 1 година )
    И защо така при равни условия на теория ще избереш ДВГ, но на практика ще си купиш Тесла? Защо за същите или повече пари не си купиш ДВГ? Къде ще я зареждаш тази Тесла? Защо не си купиш volkswagen на ток, защото има повече сервизи? Хич не я харесвате тази Тесла, но ако е на същата цена като вашия автомобил, веднага ще се качите на нея. Самият аз не знам дали бих си купил точно Tesla след време. Все си мисля че след 5-6 години китайците ще предложат по-добри алтернативи от Тесла, даже качество.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    За фирметните съм съгласен но те питам за личните. След като сам казваш че малко хора карат повече от теб? Защо питаш кога те ще осъзнаят че им трябва електричка, след като ти сам не я оправдаваш?
  • #23
    До 19 ( преди 1 година )
    Пак задаваш отговори! Смешно е да си купиш чисто нов фирмен автомобил за да минава 13 000 км годишно. Фирмените автомобили въртят минимум 50 000 километра годишно а някой навъртат и до 200 000. Ако един фирмен/личен автомобил се зарежда нощно време пред офиса, а всеки ден върти по 300-400 км, са 80-100 хиляди километра заредени директно от контакта на ниска цена. Малко са автомобилте, които въртят над 100 хиляди километра, но само остатъка ще е на по-скъпа цена. Други въпроси?
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм си харесал новата Toyota 2024 Tacoma TRD Pro. Много яка машина. Версията с ръчни скорости е бъдеща класика. Не мога само да разбера защото Toyota не продава тези най яките си модели в Европа? Трябва да купуваме с доставка чак от САЩ което е свързано с доста разправии и чакане.
fallback
Последни