fallback

Dacia Sandero удържа лидерството на европейския пазар

За втори пореден месец румънският хечбек е най-продаваната кола на континента

Хечбекът Dacia Sandero е най-продаваният автомобил в Европа за май, според статистиката на JATO Dynamics. Така за втори пореден месец моделът на румънския производител е лидер на европейския пазар.

През май на Стария континент са закупени общо 21 745 Dacia Sandero, което е със 78% повече от същия период на миналата година. Най-често компактният автомобил се продава във Франция, Испания, Италия и Германия.

На второ място, малко пред Sandero, е електрическият кросоувър Tesla Model Y с 21 530 продадени единици Германският кросоувър Volkswagen T-Roc затваря челната тройка с резултат от 18 333 броя (+7% спрямо резултатите за същия период на миналата година).

Следва Peugeot 208, чиито продажбите през май падат с 1% до 18 157 бройки. Пето място е за Renault Clio, което е продадено в 18 078 екземпляра (+87%). В челната десетка влизат още Opel/Vauxhall Corsa (17 405 броя), Toyota Yaris (15 741 броя), Volkswagen Golf (15 424 броя), Skoda Octavia (15 183 броя) и Peugeot 2008 (14 845 броя).

По данни на JATO Dynamics за 28 европейски пазара, новите регистрации на превозни средства през възлизат на общо 1 116 472, което е с18% увеличение спрямо 943 435 през същия месец на миналата година. Това довежда общия брой от годината до момента до 5,3 милиона единици, което е увеличение със 17%.

В същото време обаче продажбите за тази година до момента са под 6,93 милиона единици, регистрирани през същия период на 2019 г., и е подобен на нивата, наблюдавани през 2021 г., когато пазарите, бяха засегнати от недостига на полупроводници.

fallback
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    Напълно съм съгласен с теб, много му бил скъп, за това му предлагам бюджетен вариант. Пак по неговите критерии.
  • #40
    До 38 ( преди 1 година )
    Е точно с електрика говориш и електромобилите са подходящи за дълъг път, но смислените електромобили, а не предложения от тебе. Например с тесла модел 3 може да се стигне без спиране за зареждане до слънчев бряг, а там да се зареди от контакта отново да не се ползва бързо зареждане въобще. Но за 7-8 пъти ходене до морето на година пак не си заслужава, защото горивото струва около 2000 лв. Е колко да спестиш от тези 2000 лв? Само падането на цената не можеш да оправдаеш!
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим че зареждането на бързи зарядни станции въобще не води до някакви икономии и ако карам дори 300 коня дизелов SUV с 90, ще ми излезе горе-долу същото като да карам nissan leaf като разход а предпочитам да си карам дизеловия SUV за същата цена.
  • #38
    36 до 37 ( преди 1 година )
    Извинявам се, мислех че коментарът за ходенето до морето е от електрика. Нали той все обяснява че всяка електричка е подходяща за всеки. И няма проблем да се кара на дълъг път
  • #37
    До 36 ( преди 1 година )
    Ко речи? В момента съм за пети път на морето тази година и дори в момента съм на плажа. Карам със 150 защото за разлика от антиелектриците, Не смятам че спирането по бензиностанциите за тоалетна сладолед, кафе и цигара е загуба навреме, но със сигурност карането с 90 км в час е чиста загуба на време. А ще заредиш за 15 минути nissan leaf, но на 30 февруари.
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    А и какво значение има морето 1 в годината ще го преживееш. През останалото време нали правиш по 100 км на седмица. Имаш достатъчно батерия за целта
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Извинявам се 40 кВч му е батерията. Ами нали има бързи зарядни под път и над път? Ще караш с 90 и с 2 паузи по 10-15 мин си там.
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Опиши ми ако обичаш едно ходене до морето този автомобил за да видиш, че пак си задал отговор!
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама купи си употребявана електричка. Имаш от първите Лийфове при това 30кВч-овата батерия по 20 и малко хиляди. Като ти пести по 2500-3000 лв на година от гориво обслужване без дори да броим ремонти по двигателя за ДВГ и за 5 години ти е стъпил на 5к лв. После го продаваш 10к и си на печалба.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен това как ще коментираш тази част с големите букви от цитата който няколко пъти даваш: "фирмите, а СЛЕД ТОВА и на гражданите "? Дали говоря за днес и сега?
fallback
Последни