fallback

Защо страничните прозорци се драскат при спускане

Елементарен, но много ефикасен трик за избягване на проблема

С течение на времето много автомобили получават доста дълбоки драскотини по стъклата на предните врати - те блестят на слънце и дразнят водача. Освен това се губи и част от визията на автомобила. За това защо се случва това и дали е възможно да се избегне, ви разказваме сега.

За съжаление, въпросните драскотини възникват поради дизайнерските характеристики на един или друг автомобил. Например, ако механизмът на електрическия прозорец не е напълно обмислен. И уплътненията на прозорци се предлагат в различни качества. В по-скъпите автомобили те са меки и плътно обхващат стъклото само когато то вече е повдигнато до самия връх, а когато се спускат, леко се отдалечават - това решение предпазва от повреди.

При по-достъпните автомобили в отворите е монтирана по-твърда уплътнителна гума. Тя силно притиска стъклото за да не пропуска вода и с времето се появяват въпросните ивици. Освен това, когато мръсотията попадне в процепа между стъклото и уплътнението, тя започва да действа като абразив и това е още една причина за тези драскотини.

Затова тези места трябва периодично да се почистват и измиват. В идеалния случай, разбира се, трябва да демонтирате кората на вратата и да работите усилено с четка и шампоан. Това обаче е доста трудоемка процедура, която се извършва само при инсталиране на музикална система или звукоизолация .

Да, и пластмасовите капачки за закрепване на тапицерията на салона вече са станали крехки. Най-вероятно те ще се счупят и ще трябва да бъдат заменени, което излиза скъпичко за просто почистване. За това има един, по- подходящ по-прост метод, който е не толкова досаден и скъп.

За да разрешите проблема, имате нужда от обикновена метална линийка. Колкото по-тънка е, толкова по-добре. Увиваме "джаджата" на ученика с парцал, намокряме го в сапунена вода и го поставяме между уплътнението и стъклото. Между другото, то трябва да бъде затворено. Бавно почистваме пространството по цялата дължина няколко пъти. И никакви резки движения, за да не влошите ситуацията с драскотините!

Започваме отвън, тъй като там има най-много мръсотия, а след това работим и отвътре. И не се притеснявайте, че сапуненият разтвор ще остане във вратата. Той ще се оттече в долната ѝ част и ще излезе през дренажните отвори. Препоръчително е да правите тази процедура поне два пъти годишно, а ако живеете в по-прашни райони, тогава трябва да се извършва веднъж месечно.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 точния коментар, всичко е въпрос на поддръжка когато си мърляч, нямаш нищо.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпросните драскотини се получават,когато собственика е мърляч и не си чисти колата и особено добре измиване на стъклата в основата,защото се задържат много твърди малки камъчета и песачинки,които като преминат между уплътнението и стъклото ги надраскват при спускане и вдигане.Имам 56 годишна кола която е бащината ми новозакупена 1967г. и до сега няма такива драскотини,така,че основната причина за тези и много други неща,причината е в стопанина.
fallback
Последни