Ново проучване на пазара дава малко по-ясна представа за това кои автомобили държат най-висока или най-ниска стойност въз основа на цвета на боята. То е направено за американския пазар, като засяга различните сегменти превозни средства.
Изследвани са над 1,6 млн автомобила от моделна година 2020. При всеки от тях първоначалната цена, препоръчана от производителя (MSRP), е коригирана спрямо инфлацията и след това е сравнена спрямо каталожната цена на автомобила. След това всички данни са обобщени по цвят и стил на каросерията, като резултатите са доста любопитни.
Например за всички автомобили жълтият цвят е най-добрият цвят в сравнение със средната амортизация. За 3 години една жълта кола губи 13,5% от стойността си, докато средният показател за индустрията е 22,5%. Така жълтото има сериозен аванс пред втория цвят в класирането – бежовото
Амортизация на превозното средство по цвят – проучване на iSeeCars:
1.Жълто – 13,5% загуба на стойност за 3 години
2. Бежово – 17,8%
3. Оранжево - 18,4%
4. Зелено – 19,2%
5. Червено - 20,6%
6. Бяло – 21,9%
7. Синьо – 22,0%
8. Сиво - 22,5%
Обща средна стойност 22,5% за всички автомобили
9.Лилаво - 22,7%
10.Сребристо – 23,2%
11. Черно – 23,9%
12. Кафяво – 24,0%
13. Златисто - 25,9%
В отделните класове резултатите също са интересни.. Сив кабриолет, например, губи 15% от стойността си за 3 години при 26,7% средно обезценяване в този клас. При жълтите купета загубата на цена е 5,6% вместо 12,2% средно. Жълтото е много ценно и при SUV, тъй като спадът на стойността му е 9,1%, което е два пъти по-малко от вторият цвят в класирането – зеленото с 20,4%. Средният показател за този сегмент е 24,8%, посочват от iSeeCars.
В същото време жълтото дори не се появява в два други сегмента – пикапи и миниванове. В първия от тях бежовото е най-малко амортизиращият се цвят със 7,9% при 15,6% средно за този клас автомобила. Минивановете, на свой ред, запазват най-висока стойност, ако са кафяви – 16,8%, и губят най-много, когато са лилави (24,6%).