fallback

Натриево-йонните батерии навлизат все по-масово

Те са идеални за градските електромобили, а също така са и по-безопасни

FinDreams, подразделението за батерии на китайския автомобилен конгломерат BYD, формира съвместно предприятие с Huaihai Holding Group, за да стане най-големият доставчик в света на натриево-йонни батерии за малки електрически превозни средства, съобщава Electrek . Ще припомним, че Build Your Dreams (BYD) вече е вторият по големина производител на автомобили в света след Tesla.

Въпреки всички иновации, литиево-йонните батерии остават индустриален стандарт за „зелен“ транспорт, но имат много недостатъци: екологичност, относително дълго зареждане и експлозивност. А натриево-йонните батерии може да изразходват заряда си по-бързо и са с по-малък обем, но са по-безопасни и напълно подходящи за малки коли или мотоциклети.

Активното производство на клетки за зареждане с натриеви йони е поето и от CATL, но BYD иска да изпревари конкуренцията. Този тип батерии са много по-евтини, тъй като основният им компонент (натрий) е по-разпространен от лития. Химията е идеална за малки електромобили, които обикновено имат по-малък пробег, но са широко разпространени за градска употреба, така че компаниите се фокусират все повече върху този сегмент.

Може би не САЩ с огромните си земни маси, но една по-компактна Европа може да бъде привлекателен пазар за евтини малки електрически автомобили, захранвани от натриево-йонни батерии, а огромните мегаполиси на Китай също се нуждаят от достъпни батерии за придвижване в градовете с компактни превозни средства, включително автомобили и доставка на мотопеди.

Понастоящем не е известно какво ниво на енергийна плътност ще осигурят новите батерии на BYD или в кое електрическо превозно средство може първо да видим тяхното използване. Подобно споразумение обаче дава ясен сигнал, че все повече големи корпорации проявяват интерес към този тип батерии.

fallback
  • #8
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    България е идеална за електрически автомобили...от единия край до другия са 400 км...
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Това за кога ще е? На какъв етап са в развитието на идеята след като още не се знае каква е плътността.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Важното е да има диверсификация. Така ще има повече литий за високопроизводителни коли с голям пробег, т.е. добре е за нас, автолюбителите.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се че съм саркастичен и ироничен към антиелектриците. Всичко което съм написал за натрия се отнася и за лития, както като замърсяване, така и като начин за добиване и пожароопасност, но не се оплакват от натрия, а само от лития! А очевидно не си схванал и сарказмът към втория, защото дори хлябната сода е натриев бикарбонат и ще или не ще ядем както литий така и натрий че даже и хлор и нищо ни няма.
  • #4
    До 1 ( преди 1 година )
    Иронизираш ли не разбирам щото може би се преструваш но наистина има толкова прости хора. Натрия е 500 пъти по-изобилен от лития и го ядеш всеки ден освен ако всичко ти е безсолно
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е пешо. Какви са тия хора дето ги измислят тези думи. Например хлябната сода от хляб ли е направена?
  • #2
    Пешо ( преди 1 година )
    Как да го разбиваме това тия батерии са от натрий и йони ли.Това йони химичен еламент ли е
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Натрият се добива по същия начин като лития и също така се самозапалва при досега с вода. Тоест нито ще са по екологични защото натрия е голям замърсител, нито ще са по-евтини защото натрия е рядък елемент и ако всички се насочат към него ще поскъпне, нито пък са пожаробезопасни.
fallback
Последни