fallback

Mercedes-Benz представи комбито E-Class

Подобно на седана, версията Estate получава три екрана, камера за селфита, TikTok и Angry Birds

Не всеки един клиент иска SUV и в Mercedes много добре са наясно с това. Според слуховете германският производител ще се откаже от комбитата след 2030 година, но дотогава ще се предлага още едно поколение на E-Class Estate, което беше представено току-що.

Най-голямото от трите комбита на Mercedes превъзхожда като размери дори своя предшественик, като предлага изключително просторен интериор. При модела с кодово име S214 дължината е нараснала до 4949 мм (+4 мм), а широчината е увеличена до 1880 мм (+28 мм). Височината е само с 1 мм повече – 1469 мм, докато междуосието достига 2961 мм (+22 мм).

При новата E-Class вече не се предлага допълнителен трети ред седалки, като обемът на багажника е 615 литра. Ако втория ред бъде прибран, товарното отделение вече побира 1830 литра. Достъпът до него се осъществява през електрически задвижвана задна врата, която вече е част от стандартното оборудване.

Като оставим настрана числата, новото E-Class Estate е красиво комби, което може да се окаже заплаха за продажбите на кросоувъра GLE. Очаквано той следва стила на седана (W214), представен в края на април. Каросерията е по-елегантна от преди, като коефициентът на съпротивление е спаднал от 0,27 на 0,26. Базовият вариант е със 17-цолови джанти, но като опция се предлагат и по-големи – до 21 цола.

Стандартно комбито е оборудвано със задно въздушно окачване, докато въздушното Airmatic е опция. За модела са достъпни всички екстри от седана, в това число три екрана, камера за селфита и интеграция с TikTok. Играта Angry Birds също е включена, както и Zoom за конференции чрез използване на същата вътрешна видеокамера, монтирана на таблото.

В Европа Mercedes първоначално ще продава комбито във версии E200 и E220d, към които ще се присъедини Plug-in хибрид E300e. Бензиновият модел използва 2,0-литров двигател с турбокомпресор, развиващ 204 к.с. и 320 Нм. Това е мек хибрид, при който електрически мотор добавя 23 к.с. и 205 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,8 секунди, а максималната скорост е 231 км/ч.

Дизелът E220d разчита на 2,0-литров двигател със 197 к.с. и 440 Нм със същата 48-волтова хибридна система. Ускорението до 100 км/ч става за 7,9 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч. На по-късен етап ще се появи и 6-цилиндров дизел, а всички версии са с 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Що се отнася до версията E300е, при нея се комбинират 2,0-литров бензинов двигател с електрически мотор за обща мощност от 312 к.с. Бензиновият двигател развива 204 к.с. и 320 Нм, а моторът произвежда 129 к.с. и 440 Нм. Ускорението до 100 км/ч от място става за 6,5 секунди, а максималната скорост е 227 км/ч. Батерията с капацитет 25,4 кВт/ч осигурява пробег от 62 км само на ток.

От компанията-производител добавят, че на по-късен етап ще пуснат и дизелов PHEV, както и AMG-версии. Все още не е ясно обаче дали за някоя от тях ще се завърне V8 двигателят. Според някои информации E63 AMG ще разчита на V6 plug-in хибрид с над 700 к.с., но това не е официално потвърдено. Топ-версията на комбито обаче ще трябва да се изправи срещу нови конкуренти, тъй като освен Audi RS6 Avant, на пазара през 2025 г. ще се завърне BMW M5 Touring.

Още снимки на новото комби E-Class - вижте в галерията:

fallback
  • #10
    Само дето лъжат. ( преди 1 година )
    Взех W213 обявен багажник 640лДа ама не. Имам Ситроен С5 с 480л. багажник събира същото количество багаж, че и повече!Жабката пред другия пътник при Ситроена е три пъти по голяма влизат 4 кутийки безалкохолни като едната е Монстер!!!!! В Мерцедес една кутийка и няма място за документите! Иначе не е лоша кола, то и без това я купих, ще си я карам.
  • #9
    До 4 ( преди 1 година )
    Взимай си W213 без да се замислиш. Не можеш да я сравниш с нито една от предните 3 модела. Изключително добър модел. Удобен, практичен и не на последно място супер икономичен. Извънградско на равен път по магистралата със скорост 130 км/ч гори под 4 л./100 км дизел. На около 160 км/ч качва до 5 л./100 км. 9 степенната скоростна кутия е повече от перфектна. Слабо място е електрониката. Доста често свят като на таблото различни символи, но не защото са развалени, а защото се появяват грешки.
  • #8
    Дедо ви! ( преди 1 година )
    Ако трябва да си избирам колата по това колко багаж събира.... ще си взема микробус. Ама да карам хамбар всеки ден... не мерси
  • #7
    v-1 ( преди 1 година )
    Седана може да е по-удобен и да изглежда по-добре, ама посмъртно не може да събереш багажа, който ще качиш в комбито. Комбито е практична кола, и е много по-добър избор от така напумелите на последък СУВ-ове
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    по неудобен от седана няма най практичното е лифтбек или шутингбрейк но пак трябва да се гъзиш при подреждане н багажа
  • #5
    Мхм ( преди 1 година )
    Кое му е прекрасното че има подръжка на тир ли.
  • #4
    Хаха ( преди 1 година )
    Прекрасен автомобил за ежедневието, а не за уикендите само. Изключително удобен и практичен! Много по-добър от седана! Карам вече 3-то комби Е клас /w210; 211; 212/ и смятам да да си взема скоро w213 комби, разбира се!
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Как втори семеен автомобил бе тва колко ЦО2 е на км.тия западняци трябва да бъдат стягани
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости - явно не си имал комби да сравняваш. Идеята на комбито е да е втори семеен автомобил за извън града - западняците събота и неделя почти винаги пътуват на някъде.
  • #1
    Естет с шалче ( преди 1 година )
    Тия германтси са се побъркали с тия комбите нищо интересно няма в тях безсмислени коли да не говорим че естетически не се вписвят наоколо
fallback
Последни