fallback

Уникалният български пазар: с най-голям ръст са... Tesla и Porsche

Вижте кои са най-продаваните модели на всяка марка у нас през 2023 година

Българските дилъри на нови автомобили отдавна не са се радвали на толкова добри времена, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Въпреки постоянно растящите цени пазарът в България продължава да расте и за първите пет месеца на 2023 достига 15,784 автомобила от категории М1 и N1 - с 15% повече спрямо миналата година, и с почти 25% повече от 2021.           Нов играч в сегмента на вановете: от началото на годината у нас са регистрирани 14 бройки от китайския електрически Maxxus EV80           В това число обаче влизат и 724 автомобила, чиято регистрация впоследствие е била прекратена от официалния вносител, вероятно с цел реекспорт. Лидери по този показател са Citroen (129 прекратени регистрации), Ford (115), Skoda (75) и Mercedes (74).

Най-продаваният модел у нас е Dacia Sandero, с над 107% ръст спрямо миналата година, и със 151 автомобила аванс пред втория - Toyota Corolla. Десетката на най-търсените нови коли се допълва от Skoda Octavia, Toyota C-HR, Renault Clio, Dacia Duster, Citroen C3, Hyundai Tucson, Renault Express и Kia Sportage.

Прави впечатление постепенното навлизане и на китайски марки у нас - не само познатите Great Wall и Haval, но и DFSK и Maxxus. Любопитно е също, че новорегистрираните Lada са точно толкова, колкото и новорегистрираните Rolls-Royce.          Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #10
    exmachina ( преди 1 година )
    Повечето са фирмени а тези които не са, са на истински богатите хора със бизнеси по ръба на закона и състояние от стотици милиони. Вероятно има и IT специалисти но, не са сред богаташите.
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Виждам че си от умнитр купи си за 35к Киа извън гаранция съдрана от каране наистина си умен
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Много бе,100 Тесли.От Бриколажа или от Практикер?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Човек би очаквал че на беден пазар като нашия китайците ще са търсени. Но от 3 бранда (Хавал/Грейтуол, ДонгФенг и ДР) на пазара единия въобще не се споменава, а другите 2 общо не правят и 200 бройки.
  • #6
    FenIX до 2 ( преди 1 година )
    Страшна логика извади. Като имаш бюджет за кола 100 К няма как ей така да решиш че може да дадеш и 2 пъти повече. Освен това поддръжка, данъци и тн. на Порше не са като на обикновена марка
  • #5
    РУК ( преди 1 година )
    Ами пак ще скочат разните теслопитеци, ама ей такъв тип "информация" е смешна бе хора! % скок с продажбите!И видите ли, Тесла с огрмен скок! Щото миналата година не продали нищо, *** тая година продали 100бр иии еб ем ти и скока! Следващата година ако в БГ се регистрират 500 Нио, на фона на нито един регистриран тази година ще е още по еб ем ти скока!Това е тъпата комсомолска пропаганда за която ви говоря!Да изкривяваш информацията така, че 100бр да ги представиш като нещо огромно!А не са!!!!
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Йолко сред закупилите го са ай ти.Я вижте колко сред закупилите ги са политически фигури футбалери хора със сенчести бизнеси съмнитрлни личности и тн.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, че отдавна БГ е под 7 милиона е факт. А предвид, че няма иситнска икономика, а всчико е тръговия или ИТ и извън (по-) големите градове е мор, че реално работещите са колко 1-1.5 мил, бройката от 270 не е толкова невероятна, но е по-скоро показва огромната ножица сред обществото. Отделно, колко от тези продажби на нови коли са лизингови (фирмени)? Да не се окаже, че май не се купуват нови коли?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Кое му е чудното, ако ще изкарвам 100к за Кия или Хюндяй то по-добре да извадя 200к за Порше.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тва е смешно.В 7 милионна българия са продадени 140 тесли и 130 поршета. Тва е показател колко са бедни хората.
fallback
Последни