fallback

Ford патентова иновативни джанти за безвъздушни гуми

Спиците ще бъдат гъвкав елемент, който да поема удари

Американската компания Ford патентова джанти, проектирани специално за безвъздушни гуми, като техният дизайн е много различен от традиционните, информира CarBuzz. Разработката е публикувана от Службата за патенти и търговски марки на САЩ.

 

 

Безвъздушните гуми не са нещо ново, защото Goodyear и Michelin работят по такава технология отдавна. Още през 2005 г. беше представена концепция за автомобилно колело без въздух от Michelin с обещание съвместно с GM да въведат в серийно производство непневматични гуми от 2024 г.

Патентът на Ford показва, че разработките на безвъздушни гуми може и да са на хоризонта, допълва изданието.

 

Безвъздушните гуми не използват сгъстен въздух за смекчаване на ударите. Вместо това използват спици (потенциално с различни състави на материали за различни повърхности и условия), които поемат удара.

Разработката на Ford ще помогне за оптимизиране на джантите за безвъздушни гуми, като патентът описва необичаен дизайн, в който спиците са гъвкав елемент. Те обаче ще запазят твърдост заради своята сърцевина.

 

 

Патентът уточнява възможността колелото и гумата да бъдат подредени в две части, където сърцевината (алуминиевата джанта) може да бъде отделена от безвъздушната гума, която сама по себе си ще има гъвкави спици. 

Спиците на джантите ще поемат удара, като по този начин ще намалят вероятността от повреда на гумата. Ford е убеден, че тази технология може да се използва широко през следващите години. Този патент предлага още един метод за конструиране на безвъздушни гуми, което предполага, че технологията скоро може да навлезе на масовия пазар.

 

 

Когато има повреда и е с безвъздушни гуми, колата може да продължи да се движи безопасно, а когато гумата се нуждае от смяна, процесът може да бъде дори по-бърз и лесен от сегашния.

 

 

fallback
  • #7
    Al ( преди 1 година )
    Ford е убеден, че тази технология може да се използва широко .......................................... Мъкаааааааааааа ..........
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Добре, че си ти да ми кажеш да не споделям мнение! Преместих си го! По-добре ли ще спинкаш?! Като няма какво да кажеш по темата, по добре я подмини!Ако правеше разлика между патент и реализация, нямаше да се тревожиш, че "учените" са си изгубили времето!Защото не са!Особенно в САЩ се патентова всичко което ти дойде на акъла, на сляпо, стига друг да не го е патантовал! Бива малко да попрочетеш преди да пише Рудке!
  • #5
    Руди ( преди 1 година )
    Добре, че си ти да ни отвориш очите. Явно учените, които са ги проектирали са загубили няколко години на вятъра.
  • #4
    Мда ( преди 1 година )
    Тия гуми ако са така отворени и им се виждат "спиците", при първото минаване през малко кал и баланса е отишъл от мръсотията между "спиците"! Ако пък е затворена, с всичкия този материал ще тежи колкото 4 нормални гуми! ЗаИби джантите, с такава тежка гума окачването ще се сменя на 10 000км!*** така е, отпада смяна на маслко с електричките, *** ще сменяме носачи и полуоски в несвяст! :-) :-)
  • #3
    РУК ( преди 1 година )
    до 2 - на теория повече сигурност.Няма опасност от спукване,няма вероятност от шофиране с меки гуми. Но пък как ще се регулира "налягането" на гумата когато си сам в колата и когато сте 5 човека с много багаж?Колко повече ще тежи гумата с всички тези ламели в нея?Това с колко ще влоши управление, разход на гориво / пробег с едно зареждане.Джантата да е гъвкава и да поема удари за да съхрани гумата = по-голяма амортизация на джантата=повече разходи!Нещо не го виждам за масовите коли това
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви са предимствата на подобна технология? По-евтини, използването на по-малко материали, по-лесни за рециклиране?
  • #1
    Степан ( преди 1 година )
    Ford-елата са велики
fallback
Последни