fallback

Toyota обеща батерии с пробег до 1500 км

Новото поколения електромобили на японците ще излезе през 2026 г.

Японската компания Toyota разкри планове за пускане на нови иновативни електрически превозни средства, като ще бъдат оборудвани с модерни батерии, които ще осигуряват пробег до 1500 км с едно зареждане, съобщи Carscoops.

 

 

По време на семинара „Да променим бъдещето на автомобилите“ компанията информира, че ще се фокусира върху следващо поколение електромобили от 2026 г. Новите модели ще бъдат по-напреднали в технологично отношение от настоящите, ще са по-евтини и с по-дълъг пробег, като беше показан и прототип на Toyota Crown EV.

Японците работят едновременно по асортимент от различни пакети батерии за бюджетни и премиум коли на ток, които се очаква да дебютират през 2026 г. Предложението за масовия наличен пазар ще бъде биполярна литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия, която обещава да бъде „добра“ и на „ниска цена“.

 

 

Toyota изчислява, че около 1,7 милиона електрически превозни средства ще бъдат произведени с помощта на тази технология до 2030 г. Техническият директор Хироки Накаджима отбеляза, че Toyota се е ангажирала да стане „лидер в производството на батерии“.

Марката има за цел да увеличи средния пробег на своите електромобили с 20%, като същевременно намали цената им с 40%. Работи се и върху технология за бързо зареждане на батерията от 10 до 80% само за 30 минути или по-малко. Автомобилният производител също така каза, че батерията ще бъде с 20% по-евтина от тази в bZ4X.

 

 

Компанията също работи върху батерия Performance, която ще предлага пробег от 1000 км с едно зареждане, като ще бъде инсталирана в модели от средния ценови сегмент.

Освен „традиционните“ батерии, Toyota се стреми да има твърдотелни, които да бъдат готови за приложение през 2027 или 2028 г. Компанията изчислява, че нейната твърдотелна батерия ще има 20% увеличение на обхвата в сравнение с Performance, така че това би било 1200 км. Батерията също така ще позволи на превозните средства да преминат от 10-80% заряд за 10 минути или по-малко, което се доближава до скоростта на зареждане на автомобил, задвижван с ДВГ.

 

 

Топ електрическите превозни средства ще получат твърдотелна батерия със „спецификация от по-високо ниво“. Целта е да има 50% по-голям обхват от Performance батерията, така че това биха били 1500 км с едно зареждане.

Освен това японската марка обръща специално внимание на намаляването на аеродинамичното съпротивление, както и на теглото на новите електромобили. Това не само ще увеличи резерва на мощност, но и ще направи новите модели по-бързи.

 

 

Едно от първите електрически превозни средства от следващо поколение може да бъде нов модел на Lexus. През 2027 г. се очаква да дебютира електрическият Toyota Crown EV, на който са тествани всички най-нови разработки на марката.

 

 

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    "Нарочно ти спестих част от цитата за да ти пробвам ВЯРАТА." - Амин?
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    То ще е супер. Зареждаш вкъщи на евтино, ако имаш панели и прочие и ... Абе ще я закарам до Хърватска и обратно, почти.
  • #29
    До 29 ( преди 1 година )
    И ти не четеш. Toyota започва производство на тези батерии през 2028 година! Общото е, че никой не произвежда нищо ДНЕС. Тоест ще ще ще ще ще ще.
  • #28
    Турбо ( преди 1 година )
    До 24.Пак не четеш.Завода е построен и започва производството на батерии до края на годината.
  • #27
    До 20 ( преди 1 година )
    "че готвят уволнение на самия жълтофилски *** Акидо Тойода и още 2ма стари члена от борда заради лоша стратегия."За съжаление гласуването мина и не можаха да го изхвърлят. Като казвам със съжаление съм напълно искрен, защото ми се искаше toyota която с години съм уважавал, като най-технологичната компания, която произвежда качествени и достъпни автомобили, в момента се е запътила по стъпките на nokia и blackberry, както и на тези на sharp. Ще обясняваме с носталгия на младите за тези марки.
  • #26
    VAYK ( преди 1 година )
    Кой споменавате Тесла, в статия за изоставащи марки:)))) Тесла, евентуално със китайците и корейците можеш да я сравняваш, макар че е с доста гърди пред тях! Само да вметна на специалиста, дето строи заводи за батерии в ЕУ! Строи се само с китайски ноу-хау и с тяхно участие, инак продукцията излиза много скъпа! В ЕУ чиста батерия не излиза, не се произвежда чип и дисплей! С разума си отговори къде са европейците в тази надпревара!
  • #25
    VAYK ( преди 1 година )
    "Работи се и върху технология за бързо зареждане на батерията от 10 до 80% само за 30 минути или по-малко."Щом още работят по нещо което конглокентите продават, явно Тойота в електрическия свят е доста изоставаща марка:))))
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Toyota има план да произведе 1,7 милиона електромобила с желязофосфатни батерии до 2030 година, а плановете на тесла са да инсталира 1,7 милиона зарядни колонки до тогава, за да има къде да зареждат от toyota. Там където toyota вижда проблем, тесла вижда бизнес възможност от която да се възползва. Toyota не произвеждаше до скоро електромобили защото нямало къде да се зареждат, а тесла изгради най-голямата зарядна инфраструктура в света, за да продава ток на абсолютно всички и да печели.
  • #23
    До Турбо ( преди 1 година )
    ще ще ще ще ще ще. С твоите камъни по твоята глава. Когато ви говорих че тесла ще това ще онова, били празни обещания. Само че Тесла вече втора година произвежда 46 80 батерии на тестовата си линия, която е с по-голям капацитет - 10 гигаватчаса годишно, отколкото ще е производствената линия на тези, за които говориш. Тоест миналата година Тесла сама си произвеждаше батериите за над 100 000 автомобила годишно, а toyota не можа да намери откъде да купи 10 000 батерии за електромобилите си.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно безсмислено е да правиш автомобил с 1500 км пробег. Особено пък toyota. Сегашният им автомобил изминава 1 000 км с 302kWh енергия. Тоест за 1500 км ще им трябва 450kWh батерия, която заради теглото ще вдигне още повече разхода и ще трябва още по-голяма батерия. Тази батерия ще е с използваемия капацитет на 6 батерии за Тесла модел 3. Поредното доказателство, че говорят само рекламни партенки, изпадайки в когнитивен дисонанс. Нали в една тесла имало батерии за 100 хибрида?
fallback
Последни