fallback

Toyota обеща батерии с пробег до 1500 км

Новото поколения електромобили на японците ще излезе през 2026 г.

Японската компания Toyota разкри планове за пускане на нови иновативни електрически превозни средства, като ще бъдат оборудвани с модерни батерии, които ще осигуряват пробег до 1500 км с едно зареждане, съобщи Carscoops.

 

 

По време на семинара „Да променим бъдещето на автомобилите“ компанията информира, че ще се фокусира върху следващо поколение електромобили от 2026 г. Новите модели ще бъдат по-напреднали в технологично отношение от настоящите, ще са по-евтини и с по-дълъг пробег, като беше показан и прототип на Toyota Crown EV.

Японците работят едновременно по асортимент от различни пакети батерии за бюджетни и премиум коли на ток, които се очаква да дебютират през 2026 г. Предложението за масовия наличен пазар ще бъде биполярна литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия, която обещава да бъде „добра“ и на „ниска цена“.

 

 

Toyota изчислява, че около 1,7 милиона електрически превозни средства ще бъдат произведени с помощта на тази технология до 2030 г. Техническият директор Хироки Накаджима отбеляза, че Toyota се е ангажирала да стане „лидер в производството на батерии“.

Марката има за цел да увеличи средния пробег на своите електромобили с 20%, като същевременно намали цената им с 40%. Работи се и върху технология за бързо зареждане на батерията от 10 до 80% само за 30 минути или по-малко. Автомобилният производител също така каза, че батерията ще бъде с 20% по-евтина от тази в bZ4X.

 

 

Компанията също работи върху батерия Performance, която ще предлага пробег от 1000 км с едно зареждане, като ще бъде инсталирана в модели от средния ценови сегмент.

Освен „традиционните“ батерии, Toyota се стреми да има твърдотелни, които да бъдат готови за приложение през 2027 или 2028 г. Компанията изчислява, че нейната твърдотелна батерия ще има 20% увеличение на обхвата в сравнение с Performance, така че това би било 1200 км. Батерията също така ще позволи на превозните средства да преминат от 10-80% заряд за 10 минути или по-малко, което се доближава до скоростта на зареждане на автомобил, задвижван с ДВГ.

 

 

Топ електрическите превозни средства ще получат твърдотелна батерия със „спецификация от по-високо ниво“. Целта е да има 50% по-голям обхват от Performance батерията, така че това биха били 1500 км с едно зареждане.

Освен това японската марка обръща специално внимание на намаляването на аеродинамичното съпротивление, както и на теглото на новите електромобили. Това не само ще увеличи резерва на мощност, но и ще направи новите модели по-бързи.

 

 

Едно от първите електрически превозни средства от следващо поколение може да бъде нов модел на Lexus. През 2027 г. се очаква да дебютира електрическият Toyota Crown EV, на който са тествани всички най-нови разработки на марката.

 

 

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    дори вече са ги открили, проблема е че живота на пътниците се оказва къс, около 1500км.
  • #20
    Турбо ( преди 1 година )
    Стелантис също ще произвежда батерии.Във Франция са построили завод за батерии,който ще заработи до края на годината.Предвиждат да построят още три завода за батерии.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Пруст, жълтофилчета, лягайте долу и спокойно. Утре е общото събрание на акционерите на Тойотка, на която няколко големи акционери съобщиха, че готвят уволнение на самия жълтофилски *** Акидо Тойода и още 2ма стари члена от борда заради лоша стратегия. Тази детска приказка, която са разказали днес, не случайно я разказват точно 1 ден преди събранието. Целта е ясна, а фантастчността и - още по-ясна.
  • #18
    Знам ( преди 1 година )
    Тойта прамиват мозъци на вярващите им. Още през 2016 говореха същото. С този огромен дълг от 200 милиарда и падащите им акции това е единствения начин да запазят положението си - да лъжат и сами да си вярват във фантастиката дето сами я пишат.
  • #17
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 16: Афрото да целува ръка на доставчиците - японците от Панасоник за батериите, китайците, които му произвеждат над 50% от батериите и колите в китай за без пари, че ако не бяха те, щеше съвсем да му е виртуална пирамидата.
  • #16
    Гост ( преди 1 година )
    Каквото Тойота обещае го изпълнява.Афрото дава само празни обещания.
  • #15
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Цитирал си новината за откритието на LGPS - първият твърд електролит с йонна проводимст по-висока от на течните. Само че това е лабораторен прототип, а проблемите със стабилността му не са били известни тогава. Сега новината е че Тойота са решили тези проблеми и подготвят серийно производство за 2027-2028. Разбира се, загубена в превода, но я има в оригиналния ПР на Тойота. Разработката на нови батерии не е лесна работа, не гледай Мъски какви ги говори - той понятие си няма от тия неща.
  • #14
    До 13 ( преди 1 година )
    Нарочно ти спестих част от цитата за да ти пробвам ВЯРАТА. Ето заглавието в оригинал заедно с датата за да си провериш, че не те лъжа : Report: Toyota looking to commercialize solid state Li-ion battery in 2015-202019 October 2011Тоест през 2011 година са ОБЕЩАЛИ че че през 2015 година започват производството на батерии с 1 000 км пробег и ще го усъвършенстват до 2020. Тази година беше поредната смяна на датата на производство и увеличение на пробега на 1500 км, че звучи по-добре!
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 11: Ако искаш вярвай. Вярвай на Илонката че до 2019 има милион роботаксита или че Тесла е компания за изкуствен интелект и роботика, щом ти е толкова акъла, ха-ха-ха!
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Преминаването на електромобили има смисъл само когато всички автомобили станат хибриди, преди това е пилеене на ресурси. Това, логично, беше стратегията на Тойота, първоначално за 1.5 милиона електромобила до 2030. След това държваните регулатори решиха да забраняват ДВГ и съответно Тойота промени стратегията към 3.5 милиона електромобила за 2030. И двете станаха по времето на Акио Тойода, който тая година от изпълнителен директор стана шеф на борда, защото е в пенсионна възраст.
fallback
Последни