fallback

Lexus представи два SUV наведнъж

Японците показаха новото поколение на GX и първия в историята на марката TX

Марката Lexus, собственост на Toyota, представи два SUV-модела наведнъж – новото поколение на изградения на рама GX и първият в историята на марката TX.

Както и досега, GX (на снимката) представлява премиум-версия на Toyota Land Cruiser Prado, но този път японците подходиха по различен начин и първо показаха автомобила на Lexus. Той е напълно променен в сравнение с предшественика си, като заоблените черти са превърнати в ъгловати форми.

Производителят позиционира GX като „още по-подходящ за офроуд", като доказателство за това са и големите колела за движение по тежък терен с общ диаметър 33 инча. Те са монтирани на 18-цолови колела, но като опция се предлага още 20- и 22-цолови.

Всъдеходът е изграден на същата платформа като новия Lexus LX и Toyota Land Cruiser 300. Основната разлика между това шаси и предишното е появата на многораменно задно окачване вместо твърда ос. В същото време колата запазва структурата на рамата и постоянното задвижване на всички колела с централен диференциал на системата Torsen.

Атмосферният V8 двигател е заменен от 3,4-литров V6 с турбокомпресор и мощност 354 к.с. вече познат от Land Cruiser 300. Той е съчетан с десетстепенен автоматик. Предстои излизането и на хибридна версия на Lexus GX, но нейните параметри все още не са оповестени.

За разлика от GX, Lexus TX (на снимката) е напълно нов модел, който марката не е имала досега. Всъщност това е премиум-версия на Toyota Grand Highlander. Автомобилът е създаден специално за северноамериканския пазар, като производството му започва в завода в Индиана.

TX е най-големият Lexus с пет врати, създаван някога - с дължина 5 метра и 16 сантиметра и с джанти, вариращи от 20 цола в най-основната конфигурация до 22 цола за всички останали. По подразбиране колата е оборудвана с три реда седалки.

Базовият TX е само с предно предаване и 2,4-литров турбо двигател с мощност 279 к.с. Задвижването на четирите колела се комбинира с този двигател срещу доплащане.

Следват две хибридни версии, със задвижване на всички колела. В първия случай за основа е взет същият 2,4-литров двигател, който заедно с допълнително електрическо задвижване вече произвежда 371 к.с. А на върха на гамата е 3,5-литров V6 хибриден задвижващ механизъм, който не се предлага на Toyota Grand Highlander. Мощността му е 412 к.с.

Още снимки на новия Lexus GX - вижте в галерията:

Още снимки на новия Lexus TX - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    О, великолепни, не знаех, че високият Ви интелект може да сложи Тойотка с кожа и климатик в една категория с Бентли и Ролс-Ройс. Моля да ме извините. Очевидно не мога да се възвиша на нивото на Вашите жълтофилски бленувания.
  • #4
    До Вагонеткин ( преди 1 година )
    Ами какво да кажем тогава за Бентли Туарег Ламбо Кайен и Роллс Ройс 7-*** серия то цялото немско автомобилостроене е на тоя принцип дори Ваг не са единствени.
  • #3
    до нумеро уно ( преди 1 година )
    Интелектът Ви е достоен за уважение, о, великолепни! Бихте ли обяснили на нас, обикновените хора, които не сме фанатизирани жълтофили, как тези модели са нови, като са съществуващи Тойотки с друга емблема?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Спокойно статията можеше да се казва "Лескункс представи 2 нови парни модела" с подзаглавие "Пенсионерските клубове в Америка приветстваха новината".
  • #1
    Според ( преди 1 година )
    Вагонеткин Тойота фалирали в другата статия а те нови модели и то не електромиксери пускат
fallback
Последни