IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо трябва да поставите по-голям акумулатор през лятото

Какви са ползите и има ли минуси използването на мощна батерия в топлото време

Много често шофьорите инсталират акумулатори под капака на автомобилите си, чийто капацитет се различава от стандартния. Тези действия предизвикват много спорове. Някои казват, че това е директен път към сервиза, други се противопоставят и смятат, че всичко е наред. Какво ще се случи, ако поставите по-мощна батерия за топлите месеци?


акумулатор


Нека започнем с отговора на въпроса „Защо подобни мисли изобщо идват в главите на шофьорите?” Факт е, че понякога акумулаторът, инсталиран във фабриката при сглобяването на автомобила, не осигурява желаната производителност. И през зимата и през лятото.

Например, много японски превозни средства имат батерия с 45 Ah (ампер-часа) . Това не е достатъчно за много региони по света. Ако е студено, тя трудно стартира двигателя, докато в жегата трудно може да се справи с работата на климатичната система. Затова разумните собственици на автомобили поставят батерията, да речем, с 60 Ah.

В същото време обаче е разпространено мнението, че такъв продукт ще работи в постоянен режим на зареждане. Тоест, бързо ще се повреди. Това обаче не е вярно. В процеса на работа генераторът само връща изразходваните амперчасове на батерията. Ако да речем са изразходвани 5 Ah, тогава трябва да се върнат толкова. Капацитетът не влияе на процеса. И вече споменатият генератор има запас от порядъка на 10-20% от максимално възможната сила на тока. Така че и на него няма да му се случи нищо лошо.


акумулатор


Затова е не бива да се доверяване на тези, които плашат с ужасяващи последствия от поставянето на по-мощен акумулатор. Вреда от него няма, но първо трябва да проверите двигателното отделение – дали то позволява да се инсталира голяма батерия и тя да бъде закрепена здраво. Наистина, когато се разклаща в движение, може да опре в капака. Тогава проблемите с електричеството са гарантирани.

Като цяло, мощната батерия през лятото е просто незаменима. Особено когато пътувате със семейството си. Преценете сами - климатикът работи с часове, енергията се изсмуква и от такива потребители като музикална система, джаджи, зареждани на USB-портове, както и преносим хладилник в багажника и вентилатор, закупен на пътя. Малкият акумулатор няма да се справи с всичко това, но мощният определено ще издържи.


0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пълни глупости! Поредната писаница, която няма нищо общо с реалността. Ако умникът съчинил това, може да ми каже каква е връзката между акумулатора и климатика, цена няма да има!
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    някой ( преди 10 месеца )
    тоя сайт има пари само да зима неграмотни манагасари за писачи явно
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    От село ( преди 10 месеца )
    А защо инженерите в завода не са поставили по-голям акумулатор в завода?
  • #4
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Неук ( преди 10 месеца )
    Доста некомпететно твърдение. Ако сложите акум.с по-голям капацитет от предвидения заводски, алтернаторът няма да може да го зареди или ще прегрее в опит да го зареди или ще се повреди електр., която управлява алтернатора - защото последният не е вече само динамо с една плочка с две четки,а доста сложна машинка. Ако автомобилът е със запален двг то той може да подържа до почти 75% от цялото електропотребление инсталирано в него - включено едновременно. Нещо което в практиката няма да се случи
  • #3
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Петьо Тъпото ( преди 10 месеца )
    ГЛУПОСТИ
  • #2
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Bibi ( преди 10 месеца )
    Акумулаторите губят капацитет през зимата. Тогава е важно колко е голям. През лятото няма никакво значение (стига да пали колата).
  • #1
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Bibi ( преди 10 месеца )
    Аз веджъж давах ток на един съсед, че му беше паднал акумулатор. След като зареди колкото да запали повече не му трябваше. Извод: След като колата запали, целото необходимо електричество се генерира от генератора който се върти от двигателя, че дажа и зарежда акумулатора. Втори извод: Размера на акумулатора няма значение след като колата запали.