fallback

Защо Tesla доставя колите с по-малко от 50% батерия?

Компанията отново намалява цените на фона на слуховете за фейслифт на Model 3

Автомобилите Tesla вече се доставят с ниво на зареждане на батериите под 50%, като причината за това е предпазна мярка, съобщава Autoevolution, като се позовава на информация от клиенти. Защо се прави?

 

 

Това е нова индустриална политика, към която производителят на електрически автомобили се придържа от скоро, като е основно за доставяни с кораби коли. Причината е, че въпреки всичките си предимства, литиево-йонните батерии имат и значителен проблем, защото са склонни към прегряване, което пък води до трудни за гасене пожари.

Това създава проблеми по време на транспортирането с кораби, които превозват хиляди автомобили. Корабоплавателната индустрия научи за риска от пожари по трудния начин миналата година, когато товарният кораб Felicity Ace потъна, след като се запалиха електромобили. На борда имаше около 4000 коли, въпреки че само няколкостотин бяха на ток. След бедствието индустрията предприе мерки за предотвратяване на бъдещи пожари.

 

 

Една от мерките е да се ограничи нивото на зареждане на литиево-йонната батерия до по-малко от 50%, което доказано ограничава риска от пожар. И затова Tesla се придържа към тази практика. Някои собственици съобщават, че са взели новите си коли дори с по-малко от 30% батерия, което ги принуждава веднага да се насочат към зарядните станции Supercharger.

За да компенсира по-ниското ниво на зареждане при доставката, Tesla предлага безплатно зареждане на Supercharger за определено разстояние (150 км), което могат да осребрят няколко дни след доставката.

 

 

Същевременно Tesla отново намалява цените на Model 3 и Y преди слуховете за фейслифт. Става въпрос за автомобили на склад и намалението зависи от модела, както и мястото на доставка.

Предположенията са, че този ход цели още едно рекордно тримесечие по продажби с изчистване на наличните коли преди пускането на актуализирани модели. Слуховете са за предстоящо пускане на нов Model 3 с кодово име Highland. Но промените в цените могат просто да бъдат свързани и с някаква вътрешна стратегия на Tesla.

 

 

fallback
  • #41
    до 38 ( преди 1 година )
    Да но това на фаст чарджер само
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Кои са тези доста пикапи като Рам могат да се карат и сега с категория Б в България а е ясно че тия пикапи не се правят за бе ге сълендур.
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Шофьорската книжка за категория В позволява управление на леки, лекотоварни и товарни автомобили с ръчна скоростна кутия и с допустима максимална маса до 3,5 тона и до 8+1(за водача) места. Което означава че доста пикапи искат С категория в Европа. В САЩ с любителска книжка може да караш и 10 метров кемпер.
  • #38
    До 35 ( преди 1 година )
    Ами виж сам с какво youtu.be/QpwSXMu1K2M Както казах и по-рано, много по-важна е скоростта на зареждане която при Тесла е 1600 км за час. Както виждаш, на всяка зарядна станция е зареждано, колкото да стигнеш до следващата с десетина процента и това е направено заради рекорда. Спокойно можеше да са три спирания по 15 минути вместо 4 по 10 минути с спринт до тоалетната. Или две спирания по 30 минути за хапване и да бъдат "изгубени" допълнителни 20 минути за по-бавното зареждане.
  • #37
    До 36 ( преди 1 година )
    Това искам да го видя как ще стане. Не разбрахте ли, че няма как един автомобил хем да харчи четири на 100 хем да го караш със 125 км в час от средна скорост. По този маршрут най-бързият автомобил от всички тестове е бил бензиновия nissan x-trail, който е успял да мине маршрута за 8:33 часа, които са броени за пътуване. С една уловка. Спирано е за два 2,5 часа за спане, което досега не се е случвало с електрическите автомобили, защото се разсънява при зареждането. youtu.be/rMbRlomm0BY
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    До 34: А Приус взема 1000 км за 8 часа, с едно зареждане за 5 мин и е на една четвърт от цената. Но по-важното е че след 20 години ще повтори упражнението, а толупа на Тесла отдавна ще е отишъл за скрап.
  • #35
    до 34 ( преди 1 година )
    За 1000км си спрял 40 минути за зареждане общо с кво тва
  • #34
    До 32 ( преди 1 година )
    Първо спиране за зареждане след 3:03ч. и 364 км шофиране батерията е паднала на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране на 4:24ч от началото на пътуването като вече са изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 от началото на пътуването последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 минути. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Колите с ДВГ ги взимаш с гориво за 20 км. Не съм чул някой да се е оплакал.
  • #32
    До долният ( преди 1 година )
    Ми не не са 360км пробег при нормална експлоатация междуградско падат на 150-200км .Къде ще тръгнеш това като се зарежда за 10 часа къде има почивка от 10 часа
fallback
Последни