Седемдесет и пет колекционерски автомобила Porsche са изложени в зала 4 на столичния "Интер Експо Център" от днес в чест на 75-ия юбилей на производителя на спортни автомобили. Изложбата, организирана от новия представител на марката у нас "Витоша Спортс Карс", ще е отворена за публика до 4 юни.
Компанията Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG всъщност е основана още през 1931 - преди 98 години - в Щутгарт от Фердинанд Порше, Адолф Розенбергер и Антон Пиех. Но сегашната годишнина се мери от друга дата: началото на производството на Porsche 356, първия сериен модел на компанията, в Гмюнд, Австрия.
Тази емблематична първа кола е дело на Фери Порше, сина на стария Фердинанд, в съдружие със сестра му Луиза Пиех. Дизайнът е дело на Ервин Коменда, а технологиите до голяма степен са заети от VW Beetle. През 1950 австрийската фирма, създадена от Фери и Луиза, е придобита от Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH, а производството се мести в Цуфенхаузен, в бившата работилница на Reutter Karosserie.
Изложбата в София включва няколко чудесни екземпляра от различните поколения на 356, а също множество 911 от цялата 60-годишна история на най-емблематичния модел. В "Интер Експо Център" можете да видите също 924, 944, 968 и 928, както и немалко от легендарните състезателни автомобили на Porsche=
Откриването на изложбата бе и фактическото официално представяне на новия вносител на Porsche у нас - "Витоша Спортс Карс". Компанията е тясно свързана с "Индустриал Комерс", дългогодишния вносител на Hyundai у нас, и с "Витоша Ауто", която в миналото бе представител на Infiniti, а сега внася автомобилите на Fiat, Jeep и Alfa Romeo. "Витоша Спортс Карс" е наследник на досегашния дилър на Porsche - "Оркид Спортс Карс". Новият вносител планира да разшири дейността си и в близките две години да открие дилърства в Пловдив, Варна и Бургас, обяви търговският директор на компанията Марин Марков.
Най-любопитните коли от изложбата "Porsche 75" (ГАЛЕРИЯ):
Eдно от най-необичайните поршета в историята, 914 е планирано като "бюджетен" модел, съвместен проект между Porsche и VW под надзора на Фердинанд Пиех. Но след смъртта на тогавашния шеф на VW Хайнрих Нордхоф наследникът му решава да не спази устната договорка между двете компании. Усложненията увеличават сериозно производствените разходи и правят 914 почти толкова скъпо, колкото 911. Затова моделът няма особен пазарен успех. Но днес е все по-ценен от колекционерите.