fallback

Главният дизайнер на BMW разкри как ще изглеждат новите модели

Адриан ван Хойдонк се вслушва в критиките, но е фокусиран върху цифрите на продажбите

Дизайнът на съвременните автомобили на BMW предизвиква много спорове сред феновете на марката. Масивните радиаторни решетки, например, бяха сериозно критикувани и се възприемат от мнозина с насмешка. В интервю за Top Gear главният дизайнер на BMW Group - Адриан ван Хойдонк, заяви, че компанията не пренебрегва тези разговори, а се вслушва в тях и си прави изводи.

„В бъдеще дизайнът на автомобилите BMW ще стане по-изчистен. Ние ще проектираме решетката според пропорциите на целия автомобил или според израза, който искаме да му придадем“, коментира Ван Хойдонк.

В същото време той подчерта, че не смята за неуспешен дизайна на съвременните модели на BMW, разработен под ръководството на главния дизайнер на марката Домагой Дукец. И доказателство за това са данните за продажбите, които се взимат предвид при избора на посоката на дизайн на всеки модел.

„Смятаме, че в нашата работа трябва постоянно да добавяме нови елементи към дизайна, не можем постоянно да повтаряме това, което имаме. От време на време трябва да отидем по-далеч и да направим нещо ново. Искаме да сме успешни дори след 10 години”, допълва главният дизайнер на баварски концерн.

Стилистите на на BMW вече работят върху автомобили, които ще бъдат пуснати през 2025 и 2026 г. Те ще бъдат по пътищата до 2033 г. Затова и целта пред хората, разработващи дизайна на баварските модели, е те да изглеждат добре дори след 10 години. Ето защо в BMW винаги са готови да създадат нещо, което първоначално предизвиква противоречия, но колата да не изглежда остаряла до момента на първия си фейслифт.

„Колата трябва да изглежда привлекателна дори много години по-късно и да бъде търсена на пазара на употребявани автомобили. Имаме доста ясна идея къде ще отидем. Ние не експериментираме и не стигаме до крайности, за да проверим какво работи. Това е много добре обмислен процес“, каза още Ван Хойдонк.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Някои марки в момента пропускат да отбележат, че подобни решения понякога създават дългосрочна лоша слава на марката, дори в краткосрочен план да увеличават печалбата. Пазарът е особено чувствителен сега, в момента на преход към електрическо задвижване, в което БМВ се справя, но определено не е от лидерите. Отблъскващ дизайн, китова маса, неводеща ефективност, високи цени и намаляваща ергономия и абонамент за подгряване на седалките - тези неща в комбинация определено не подобряват реномето им.
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не, г-н Хойдонк. Новите ви модели определено не изглеждат остарели. Изглеждат отвратели.
  • #2
    бг смешки 2 ( преди 11 месеца )
    за да печелят за тва искат само продажби ! видяхме какво направиха БОИНГ 737 МАКС !
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Като музикална уредба от 2006 година.
fallback
Последни