С мощност от 257 к.с., Toyota GR Yaris е истинска джобна ракета. В Япония хечбекът е дори малко по-мощен, като 1,6-литровият турбомотор с 3 цилиндъра развива 268 к.с. Двигателят G16E-GTS се поставя и на GR Corolla, където произвежда 300 к.с. Това обаче съвсем не е неговият „таван на възможностите".
В опит да изтръгне абсурдно количество мощнот от агрегат с 3 цилиндъра, екипът на Powertune Australia му направи някои сериозни подобрения. Благодарение на това моторът може да пасне на една от най-новите суперколи - McLaren 750S, тъй като мощността му е 741 к.с., достъпни при 8117 об./мин.
След доработките двигателят произвежда цели 462 к.с. на литър, като запазва оригиналните си бутала, колянов вал и биели. Специалисти от следпродажбеното обслужване от компанията от Нов Южен Уелс са инсталирали турбокомпресор Garrett G30-770, по-здраво уплътнение на главата, изпускателна система Akrapovic, нов междинен охладител и персонализиран турбо изпускателен колектор. Всичко това върви с ново ECU на фирмата Motec.
Докато стандартният GR Yaris изпраща мощността си към системата за задвижване на четирите колела чрез шестстепенна ръчна трансмисия, този малък звяр е оборудван със секвенциална скоростна кутия X-Shift с допълнителен съединител. Машината с прякор „Гризача“ е преминала безпроблемно30 теста на динамометричен стенд.
Екипът на Powertune Australia е работил върху трицилиндровия двигател повече от година, така че там със сигурност вече знаят всичко за G16E-GTS. А подобна чудовищна мощност, комбинирана с 4х4 и ниско тегло – 1280 кг., обещава истинско забавление.