fallback

Ford: Страх ни е само от китайците

Шефът Джим Фарли не се притеснява от конкуренцията на Tesla, GM или Toyota

Главният изпълнителен директор на Ford - Джим Фарли, пренебрегна компании като GM и Toyota в списъка с конкуренти в сектора на електрическите автомобили и се тревожи за съперници като Geely, BYD, Great Wall и SAIC, информира Reuters.

 

 

„Китайците ще бъдат силата“, каза на срещата на високо равнище за устойчиво финансиране на Morgan Stanley той, като пропусна лидера по продажби Tesla. Китай - най-големият автомобилен пазар в света, има едни от най-добрите технологии за батерии и доминира производството на електромобили, допълни Фарли. Той даде за пример европейския пазар: „Те допуснаха китайците, които сега продават големи количества в Европа“.

През 2022 г. китайски производители са изнесли два милиона автомобила на чуждестранни пазари, което е четири пъти повече от 2020 г. И предвид ръста на износа през първото тримесечие на тази година, през 2023-а тази цифра ще достигне три милиона.

 

 

Фарли смята, че китайските производители превъзхождат Ford по отношение на разходите и мащаба. „Как можете да ги победите по стойност на дребно, ако производственият им мащаб е пет пъти по-голям от вашия?“, пита Фарли.

Изпълнителният директор на Ford вярва, че неговата компания може да се конкурира успешно с уникалната си марка и ноу-хау, но ще бъде принудена да намали разходите в Китай, където продажбите се понижават от 2016 г. досега. Компанията преструктурира дейността си там, за да превърне едно от съвместните си предприятия в център за износ на евтини търговски електрически превозни средства и автомобили с вътрешно горене.

 

 

През февруари Ford заяви, че ще инвестира 3,5 милиарда долара в изграждането на завод за батерии за електрически превозни средства в Мичиган, използвайки технология от китайския партньор CATL за производство на евтини батерии. Министерството на финансите на САЩ тепърва ще решава дали партньорството Ford-SAIC нарушава закона за „чуждестранните компании, представляващи загриженост“.

Фарли не е сам в опасенията си за Китай. Изпълнителният директор на Tesla - Илон Мъск, наскоро призна, че китайските производители на автомобили работят усилено и очаква компания от там да бъде втора след Tesla в глобалната надпревара за електрически автомобили. Освен това заводът на Tesla в Шанхай започна износ на Tesla Model 3 и Model Y за Северна Америка тази седмица. А също така първите модели, произведени в Китай, са доставени и в Канада.

 

 

Изпълнителният директор на General Motors - Мери Бара, направи тази седмица първото си посещение в Китай от началото на пандемията, тъй като GM се бори със спад в продажбите на местния пазар.

 

 

fallback
  • #4
    ал ( преди 1 година )
    Сетила се Мара да се побара!!! Къде дремаха 30г. ? Ядоха кокалите на Горбачов! Е, сега ще връщат с лихвите!!!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Е какво има да се притеснявате? Западните държави ще наложат по високи мита за китайските коли и проблемът изчезва мигновено.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Джим Фарли, пренебрегна компании като GM и Toyota в списъка с конглокенти
  • #1
    Аз ( преди 1 година )
    Казах ли ви?
fallback
Последни