fallback

Ford: Страх ни е само от китайците

Шефът Джим Фарли не се притеснява от конкуренцията на Tesla, GM или Toyota

Главният изпълнителен директор на Ford - Джим Фарли, пренебрегна компании като GM и Toyota в списъка с конкуренти в сектора на електрическите автомобили и се тревожи за съперници като Geely, BYD, Great Wall и SAIC, информира Reuters.

 

 

„Китайците ще бъдат силата“, каза на срещата на високо равнище за устойчиво финансиране на Morgan Stanley той, като пропусна лидера по продажби Tesla. Китай - най-големият автомобилен пазар в света, има едни от най-добрите технологии за батерии и доминира производството на електромобили, допълни Фарли. Той даде за пример европейския пазар: „Те допуснаха китайците, които сега продават големи количества в Европа“.

През 2022 г. китайски производители са изнесли два милиона автомобила на чуждестранни пазари, което е четири пъти повече от 2020 г. И предвид ръста на износа през първото тримесечие на тази година, през 2023-а тази цифра ще достигне три милиона.

 

 

Фарли смята, че китайските производители превъзхождат Ford по отношение на разходите и мащаба. „Как можете да ги победите по стойност на дребно, ако производственият им мащаб е пет пъти по-голям от вашия?“, пита Фарли.

Изпълнителният директор на Ford вярва, че неговата компания може да се конкурира успешно с уникалната си марка и ноу-хау, но ще бъде принудена да намали разходите в Китай, където продажбите се понижават от 2016 г. досега. Компанията преструктурира дейността си там, за да превърне едно от съвместните си предприятия в център за износ на евтини търговски електрически превозни средства и автомобили с вътрешно горене.

 

 

През февруари Ford заяви, че ще инвестира 3,5 милиарда долара в изграждането на завод за батерии за електрически превозни средства в Мичиган, използвайки технология от китайския партньор CATL за производство на евтини батерии. Министерството на финансите на САЩ тепърва ще решава дали партньорството Ford-SAIC нарушава закона за „чуждестранните компании, представляващи загриженост“.

Фарли не е сам в опасенията си за Китай. Изпълнителният директор на Tesla - Илон Мъск, наскоро призна, че китайските производители на автомобили работят усилено и очаква компания от там да бъде втора след Tesla в глобалната надпревара за електрически автомобили. Освен това заводът на Tesla в Шанхай започна износ на Tesla Model 3 и Model Y за Северна Америка тази седмица. А също така първите модели, произведени в Китай, са доставени и в Канада.

 

 

Изпълнителният директор на General Motors - Мери Бара, направи тази седмица първото си посещение в Китай от началото на пандемията, тъй като GM се бори със спад в продажбите на местния пазар.

 

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    интересно ми е защо каубоите започнаха да хранят мършавия китайкия дракон и проскубаната сибирска мечка миналия век имаха опит с джапанките и арабелите явно реднеците не са много умни и сега нямаше да имат проблеми на световните пазари
  • #13
    q ( преди 1 година )
    Правилно - китайците не са заплаха, те така и работят предлгат търговия, завладяват пазари по неагресивен начин. Когато си голям и силен, можеш да си го позволиш. За никого не е тайна че китайският автомобилен пазар е по-голям от европейския и този на САЩ взети заедно. Интересите на всички, и най-вече на китайците са насочени за овладяване на този пазар. След това е лесно, при реализираните икономии на мащаба техните коли ще са по евтини и предпочитани.
  • #12
    До долния ( преди 1 година )
    Че ти ако 80к за Рено и Форд не можеш да дадеш как ще дадеш 300к за Феррари
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде точно казва, че го е страх???
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Очакват ги фалити, Форд изобщо не са фактор вече и напълно заслужено, лично аз и света да свърши по 80к за Форд, Рено и подобни никога те бих дал след като за малко повечко пари се взима в пъти по-добра кола.
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Прав си. Тесла са договорили батерии и материали за тях само за 20 милиона автомобила годишно
  • #8
    Смех ( преди 1 година )
    Китайците не са никаква заплаха кои са заплахата смешковците от гийли или бъд или на Гришака Грей уала
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, Китай произвежда батериите за над половината Тесли, а Тойота практически още не са започнали насериозно.. Мачът е около 10-тата минута, рано е да се предсказва резултат.
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Повечето електромобили произвеждащи се в Европа и Америка са с батерии произведени на същия континент. В момента Китай държи преработката на литий но това е защото предлага ниска цена и ако я вдигне прекалено просто другите ще започнат да преработват повече..
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    А китай ще им наложи такси за батериите които купуват от Китай и цените ще се изравнят.
fallback
Последни