Хечбекът BYD Dolphin идва в ЕС след броени дни, само че на тройно по-висока цена, отколкото в Китай
Китайският производител на електромобили BYD търси локация за изграждане на втория си европейски завод, потвърди представител на компанията пред френския Les Echos. Компанията обаче не е изкушена от по-евтината работна ръка в Източна Европа и се ориентира към по-големите пазари - Германия, Франция или Испания. България, която откри първия китайски автомобилен завод на Стария континент в Ловеч с мимолетната сглобка на Great Wall, остава извън сметките.
През юни хечбекът Dolphin ще стане четвъртият модел на BYD, предлаган в Европа. Цената му обаче е драстично по-висока от тази в Китай
BYD вече има един завод в Европа - за производство на автобуси. При планирането му България бе един от основните кандидати, но в крайна сметка надделя обещаната подкрепа от унгарското правителство.
BYD, в който голям инвеститор е Уорън Бъфет, в последните години се разрастна много и оспорва на Tesla позицията на най-голям производител на електромобили в света. Сега компанията от Сиан се подготвя за експанзия в Европа, втория ключов пазар за електрифицирани модели в света. Изпълнителният вицепрезидент Стела Ли потвърди пред Bloomberg, че проучванията за избор на локация вече са в ход. Решението трябва да бъде взето най-късно до есента, а производството на европейска територия да започне още през 2025 година.
BYD вече продава три свои модела на отделни европейски пазари - това са компактният кросоувър Atto 3, големият SUV модел Tang и луксозният седан Han. От юни започва предлагането и на малкия хечбек Dolphin, а през септември се очаква и седанът Seal.
Интериорът на BYD Dolphin
Dolphin ще е и поредното разочарование за онези, които се надяват на евтин внос от Китай, който да компенсира болезнено порасналите цени на европейските автомобили напоследък. В родината си малкият хечбек струва едва около 13,000 евро, но версията за Европа ще е с близо 30 сантиметра по-дълга, с двойно по-мощен електромотор (200 конски сили) и с 60-киловатчасова батерия. Това, както и задължителните изисквания на ЕС за електронни системи за безопасност, повишава цената до 30-33 хиляди евро за различните пазари - близо тройно над цената в Китай.
Още по темата:
-
BYD и Great Wall се обвиняват взаимно в лъжа и се заплават със съд
-
Правителството отдели 1 милиард евро за насърчаване на електромобили, но само произведени в Европа
-
До септември девет китайски марки вече ще продават електромобили в ЕС. Шефът на Renault е притеснен