fallback

Tesla e укрила данни за над 1000 инцидента с автопилота си

Разследване на германска медия разкрива и други нарушения на американския производител

Разследване на германския всекидневник Handelsblatt разкрива, че грешките в системите за подпомагане на водача (Autopilot) на Tesla са много по-многобройни и опасни, отколкото признава американският производител. Според изтекла информация от базата данни на Tesla повече от 1000 пътни произшествия са причинени от повреди на системата през последните 8 години. Много от документите са обозначени като поверителни.

 

 

Американският журналист Феликс Холтерман и разследващият репортер Ларс-Мартен Нагел говорят в подкаста Handelsblatt Today за предполагаеми оплаквания относно системите за подпомагане на водача на Tesla, които са открили в „Досиетата Tesla“.

Около 100 гигабайта данни са предадени на Handelsblatt, които трябва да идват директно от ИТ системата на Tesla. „Досиетата Тесла“ са от общо над 23 000 файла. Освен всичко друго, има списъци в Excel, които очевидно съдържат информация за заплати и лични адреси на повече от 100 000 настоящи и бивши служители. От компанията Tesla наричат това кражба на данни.

 

 

Повечето инциденти са в САЩ, където системата за първи път влезе в експлоатация и където има достъп до версията за пълно самоуправление. Handlesblatt твърди, че е стигнал до това заключение, след като анализира повече от 23 000 файла, принадлежащи на Tesla, които вероятно са били предоставени на медията от бивш служител на Tesla.

Същите данни показват, че са подадени над 4000 жалби от клиенти, които имат проблеми с функционалността на системата, повечето от които са игнорирани. Според германското издание 2400 от жалбите са свързани с неконтролирано самоускоряване, 1500 са за недостатъчно спиране, но има и случаи на аварийно спиране или „фантомни“ спирания, без реална нужда от тях.

 

 

От американската компания засега отказват да коментират изтичането на данните и са поискали от вестника да премахне информацията. Tesla обмисля правни действия.

 

 

fallback
  • #11
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Е като доказателство сега ще изръсиш поредната глупост, когато те попитам да изброиш поне пет опорни точки които са паднали? Защото почти всичко което ви пиша от десетина години вече се случва. Я кажи как тока е лев за киловатчас и ще поскъпва още и никога повече няма да падне? Или тесла няма шансове да произведе повече от 300 000 електромобила годишно, както се кълняхте 2020 година? Че ще фалира защото е балон? Че никога няма да падне под осем минути на нюрбургринг? Че лъжа за тесла модел 3
  • #10
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Аз си знам, че умишлено или не умишлено винаги говориш глупости. В повечето случаи не умишлено от некадърност, необразованост и функционална неграмотност. А като разбереш какви глупости си говорил се правиш на ударен, че било нарочно. Е щом като сам си признаваш че си най-големия *** на света, защо ми се сърдиш когато ти повтарям твоите думи. Това не е обида а потвърждение на думите ти от моя страна и съгласие с тях. Всеки път ще ти го напомням когато говориш глупости. Тоест в 99,99% от случа
  • #9
    До 10 ( преди 11 месеца )
    За да разбереш написаното първо е нужно да отидеш в образователния ви център наречен уикипедия и да провериш значението на думата сарказъм. Предупреждавам че е повече от две изречения, че вие на третото се уморявате и спирате да четете и започвате да пишете, че е по-лесно. Ако стигнете до второто изречение де че понякога се задоволявате само със заглавието.
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "Според изтекла информация от базата данни на Tesla повече от 1000 пътни произшествия са причинени от ПОВРЕДИ на системата през последните 8 години. " Поредната манипулация! Каква ПОВРЕДА може да има система, за която си предупреден и си подписал че още не е готова и прави грешки, заради които трябва във всеки един момент да държиш ръцете си на волана, за да поемеш контрол. Още по подразбиране тази система НЕ е готова и прави грешки. ПОВРЕДА може да има само на готова и напълно завършена система
  • #7
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Върви ли москвича, който според тебе е вторият най-добър автомобил след toyota corolla? Пак ли си тук да пишеш абсолютно глупости и щуротии както си призна, че пишеш с единствената цел да се заяждаш със събеседниците.
  • #6
    Гост ( преди 11 месеца )
    Коли за самоубийци.
  • #5
    q ( преди 11 месеца )
    Истиските коли, чичка са каретите. С 4 или 6 коня. Няма нужда от никакви екстри като пневнатични гуми, окачване или затопляне на купето. Само за истински мъже. Въртиш си камшика и опъваш юздите. Кеф голям. От къде се навъдиште с тия пърдящи ДВГ консервени кутии не знам. Друго си е коня -не всеки може да се справи. Сега *** навсякъде - сипва нафта и кара.
  • #4
    До 3 ( преди 11 месеца )
    Ти кой истински автомобил караш? Жигули или москвич 412?
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    На истинските коли няма дори ABS, тракшън контроли и др такива щуротии и системи защото са напълно ненужни. Камоли пък други измишльотини дето да карат колата сама да спира или да ускорява. Сега и с тия автономни коли дето ще се управляват сами... Светът изтрещя напълно последните години. Вече не знам какво трябва да стане за да с върне нормалността и хората да почнат отново да мислят с главите си вместо да разчитат че машината ще ги спасява щото не могат да карат.
  • #2
    q ( преди 11 месеца )
    тези вече са в истерия. Спокойно - вече на писаниците ви се връзват все по малко ***. Нокията с копчета няма да се върне. Телевизорите Грундиг с кинескопи също. Радиошкафовете Телефункен също. А бяха велики за времето си. Така преминава световната слава. След време и Тесла ще остарее. Някога, но не сега.
fallback
Последни