Разследване на германския всекидневник Handelsblatt разкрива, че грешките в системите за подпомагане на водача (Autopilot) на Tesla са много по-многобройни и опасни, отколкото признава американският производител. Според изтекла информация от базата данни на Tesla повече от 1000 пътни произшествия са причинени от повреди на системата през последните 8 години. Много от документите са обозначени като поверителни.
Американският журналист Феликс Холтерман и разследващият репортер Ларс-Мартен Нагел говорят в подкаста Handelsblatt Today за предполагаеми оплаквания относно системите за подпомагане на водача на Tesla, които са открили в „Досиетата Tesla“.
Около 100 гигабайта данни са предадени на Handelsblatt, които трябва да идват директно от ИТ системата на Tesla. „Досиетата Тесла“ са от общо над 23 000 файла. Освен всичко друго, има списъци в Excel, които очевидно съдържат информация за заплати и лични адреси на повече от 100 000 настоящи и бивши служители. От компанията Tesla наричат това кражба на данни.
Повечето инциденти са в САЩ, където системата за първи път влезе в експлоатация и където има достъп до версията за пълно самоуправление. Handlesblatt твърди, че е стигнал до това заключение, след като анализира повече от 23 000 файла, принадлежащи на Tesla, които вероятно са били предоставени на медията от бивш служител на Tesla.
Същите данни показват, че са подадени над 4000 жалби от клиенти, които имат проблеми с функционалността на системата, повечето от които са игнорирани. Според германското издание 2400 от жалбите са свързани с неконтролирано самоускоряване, 1500 са за недостатъчно спиране, но има и случаи на аварийно спиране или „фантомни“ спирания, без реална нужда от тях.
От американската компания засега отказват да коментират изтичането на данните и са поискали от вестника да премахне информацията. Tesla обмисля правни действия.