fallback

Новите фарове на Hyundai ще прожектират фигури на пътя

Системата с 25 000 светодиода цели да намали драстично нощните злополуки

Hyundai Mobis, дъщерната компания за технологии на корейския гигант, разкри последната си иновация - HD фарове, които правят много повече от това просто да осветяват пътя пред шофьорите. Системата е специално разработена, за да намали опасността от инциденти през нощта, както между автомобили, така и между автомобили и пешеходци.

 

 

Сред основните функции на системата е способността да предупреждава водачите за предстоящи опасности с текст и символи, светещи върху самата пътна настилка, както и да проектира маркировка на пешеходна пътека, което може значително да помогне на пешеходците да пресичат пътя безопасно през нощта, информира Carbuzz.

Предупрежденията върху самата пътна настилка по-полезни ли са, отколкото чрез хед-ъп дисплей? От Hyundai Mobis със сигурност смятат така, особено що се отнася до безопасността на пешеходците.

 

 

Осветителната система използва HD микро светодиоди като източник на светлина и цифрово устройство с комплект от малки огледала. Използват се около 25 000 микро светодиода, всеки с ширина дори по-тънка от човешки косъм, което представлява приблизително 250 пъти повече светодиоди от тези, инсталирани в конвенционалните LED фарове.

Тези светлини на Hyundai работят със сензор за предна камера и GPS навигация за улавяне и тълкуване на важна информация. С 1,3 милиона от тези цифрови огледала желаните форми и символи могат да бъдат проектирани върху пътната настилка.

 

 

Примерът на Hyundai на снимката включва приближаване до строителна зона. След това върху пътя може да се проектира символ „В процес на изграждане“ с размери малко под 1,5 м и поставен на около 15 метра пред водача. Входовете/изходите на магистрали и близките неравности също могат да бъдат идентифицирани рано по този начин.

Що се отнася до пешеходците, много от тях трябва да пресичат пътища в тъмни зони, където не е изградена постоянна пешеходна пътека. Превозното средство, оборудвано със системата за осветяване на HD, може да идентифицира пешеходец в такива зони, да предупреди водача да спре и след това да покаже виртуално пресичане за използване от пешеходеца.

 

 

В ерата на автономното шофиране софтуерната технология, способна да интегрира множество автомобилни компоненти в едно устройство, ще бъде по-важна от всякога, каза представител на Hyundai Mobis, което поема водеща роля в разработването на авангардни лампи и осигуряването на технология, способна да ги контролира.

 

 

Що се отнася до това колко ще струва смяната на тези светлини, ако се повредят? Това е друга тема. Също така не е ясно как тези светлини могат да повлияят на насрещните участници в движението, за да не ги заслепяват, но от Hyundai Mobis вероятно са взели предвид този аспект, завършва изданието.

 

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето коли са мъжки играчки за хора с промивани мозъци от малки за скорости, марки, дрифт и подобни малоумщини.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    До # 2Не, те ще останат само за вас, простаците.
  • #3
    Смех ( преди 1 година )
    Аз се чудех къде изчезна маркировката в БеГето, а то се оказа, че сме в 2030-те и колата сама ще си я чертае. Ех, АПИ...
  • #2
    До долният ( преди 1 година )
    Някъде да е казано че Бедняците ще карате коли
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Като знаем че за един "обикновен" ксенон ти искат една торба с пари, тези ще са на цена една дачия от предното поколение
fallback
Последни