fallback

Най-здравите и най-чупливите 5-годишни коли според TUV

Mazda е най-челно класираният японски производител, а дъното на класацията ще ви шокира

При драматичното поскъпване на новите автомобили напоследък все повече хора се насочват към сектора втора ръка. За парите, които днес биха ви поискали за нова малолитражка с ниско ниво на оборудване, можете да вземете 4-5-годишна кола от по-висок клас и с повечко екстри. И с основни агрегати, които все още са далеч от края на ресурса си.           Kia Rio е най-челно класираният корейски автомобил. За пръв път в зелената зона има по три представителя и на Южна Корея, и на Франция                  В идеалния случай това ще е кола, заменена от първия си собственик за нова. Но на българския вторичен пазар много лесно можете да попаднете и на някоя отписана от западните застрахователи жертва на катастрофа, позакърпена и приведена в добър външен вид в някой тукашен гаражен сервиз. Ако избегнете подобна клопка, петгодишният автомобил може да бъде много добър компромис между цена и удобство. Все пак всеки отделен модел и производител си има особености, както личи от ежегодната класация на германската Асоциация за технически инспекции (TUV). След като ви запознахме с резултатите за 2023 при 10-11-годишните, 8-9-годишните и 6-7-годишните, сега идва ред на колите на 4-5 години, тоест произведени през 2017-2018.

Показанията от прегледите в TUV, макар и полезен ориентир, все пак не бива да се приемат сляпо. Те отразяват както надеждността на самия автомобил, така и грижовността на собственика, а и все пак се отнасят за машини, карани по германски пътища, с германски горива, и поддържани в германски сервизи.            Най-надеждните коли на 4-5 години (ГАЛЕРИЯ):

            При толкова нови автомобили разликите в процента повреди не са кой знае колко големи. В зелената зона за пръв път попадат три корейски автомобила (Kia Rio, Hyundai i30, Hyundai i20) и три френски (Renault Scenic, Renault Captur и, изненадващо на фона на предишни години, Citroen C3).

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: Mitsubishi Outlander - 6,3, Mercedes GLC - 6,4, Mercedes M/GLE - 6,5, VW Tiguan - 6,6, Suzuki Vitara - 6,7, Kia Rio - 6,7, Renault Scénic - 6,8, Toyota Verso - 6,9, Mercedes C-Class - 7,0, Renault Captur - 7,0, Hyundai i30 - 7,1, Volvo S60/V60 - 7,2, VW Golf - 7,2, Mercedes E-Class - 7,5, Toyota Yaris - 7,6, Audi A6/A7 - 7,9, Toyota Auris - 7,9, Hyundai    i20 - 7,9, Opel Insignia - 8,0, Nissan Qashqai - 8,0, Ford C-Max - 8,1, Citroen C3 - 8,2, Opel Astra - 8,3, Mazda CX-5 - 8,3   В ЖЪЛТАТА ЗОНА: VW Polo - 8,4, Mini Countryman - 8,4, Ford Ecosport - 8,4, VW Touareg - 8,5, VW Touran - 8,6, BMW Серия 5/6 - 8,6, Opel Zafira - 8,6, Seat Leon - 8,6, VW Up - 8,6, Skoda Fabia - 8,7, Skoda Octavia - 8,8, Skoda Rapid - 8,8, Renault Kadjar - 8,9, BMW Серия 1/2 - 8,9, Opel Meriva - 8,9, Peugeot 208 - 9,1, Ford B-Max - 9,1, Volvo XC60 - 9,2, Skoda Yeti - 9,2, Suzuki Swift - 9,2, Nissan Juke - 9,2

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: BMW X3/X4 - 9,3, Ford Kuga - 9,3, Skoda Superb - 9,4, Smart Fortwo - 9,4, Renault Megane - 9,5, Toyota Aygo - 9,5, Audi A4/A5 - 9,6, Kia Sportage - 9,6, Mazda 6 - 9,7, Honda    Civic - 9,8, Peugeot    308 - 9,9, Opel Corsa - 9,9, VW Passat - 10,0, VW Caddy -10,0, Hyundai Tucson - 10,0, Mazda 3 - 10,0, Peugeot 2008 - 10,0, Kia Ceed - 10,1, Seat Ibiza - 10,3, BMW Серия 3/4 - 10,4, Ford Fiesta - 10,4, Fiat Panda - 10,6, Renault Zoe - 10,6

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Fiat 500 - 10,7, Ford Focus - 10,8, Renault Clio - 10,9, Ford Mondeo - 11,0, Ford Galaxy - 11,5, Ford S-Max - 11,9, Suzuki Jimny - 12,1, Nissan Micra - 12,8, Citroen Berlingo - 13,0, Dacia Sandero - 13,6, Mini Hatch - 13,9          Последните серии от първото поколение на Dacia Duster са моделът с най-много отчетени проблеми в инспекциите на TUV             На дъното вместо обичайната смес от румънци и италианци има и доста представители на Германия, и даже един на Япония. Почти цялата гама на Ford е вече в червената зона, а попадането на скъпи модели на BMW и Volkswagen сред последните 10 е направо шокиращо, въпреки доста по-високия им среден пробег.            ПОСЛЕДНИТЕ 10: 116. Fiat Tipo - 14,6 (60 000 км) 117. BMW X1 - 14,8 (64 000 км) 118. Dacia Logan - 15,1 (72 000 км) 119. Fiat Punto - 15,6 (50 000 км) 120. BMW X5/X6 - 15,9 (92 000 км) 121. Dacia Dokker - 16,1 (66 000 км) 122. Seat Alhambra - 16,6 (84 000 км) 123. BMW 2 Active Tourer - 16,7 (66 000 км) 124. VW Sharan - 17,1 (86 000 км) 125. Dacia Duster - 18,0 (63 000 км)

 

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Тея Аудита на челните места .
  • #8
    До 4 ( преди 1 година )
    Напротив, това, което се вижда, е, че Сандеро е по-надеждна от мини, от цели три бмв-та и от фв шаран, а е с три пъти по-евтина поддръжка
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредните поръчкови немски глупости. Първо ТЮФ са се доказали, като организация, която е на каишка държана от немското автомобилно лоби. Многократно е доказано това с модели, които са реално тествани от други и се представят зле, а според ТЮФ са супер здрави. Второ ТЮФ са организация за технически прегледи. Те няма как да разберат колко здрава е една кола и не им е това работата.Те гледат за емисии, светлини, спирачки, да няма незаконен тунинг, да няма дълбока корозия върху носещи елементи и т.н
  • #6
    Eu ( преди 1 година )
    Не видях никъде американските марки автомобили?????
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Адак са всеизвевтни кукундрелници
  • #4
    Алекс ( преди 1 година )
    Преди дни излезе класация,че Дачия Сандеро разбива Голф по продажби и сега TUV пуска съответната поръчкова статия.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    НеуДачия името на мейкъти ли е
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла е на последно място.
  • #1
    Както винаги ... ( преди 1 година )
    неуДачията на рено гордо държи последните места с цели 3 модела, като задръстера е на гордото 125-то място, т.е. последното!
fallback
Последни